אוניית הגלנוע AN JI 23 של חברת הספנות קוסקו הגיעה מהמזרח ועגנה בנמל אשדוד. על האוניה אלפי רכבים שהגיעו ישירות מהמזרח הרחוק, בעיקר מסין. בנמל אשדוד מצפים בתקופה הקרובה ליותר ויותר אוניות גלנוע שיגיעו לעגון בנמל בפקידה ישירה מהמזרח.
לאחר פריצת דרך עם הובלת כלי רכב של MG במכולות בסוף 2022, חברת לובינסקי משנעת כעת אלפי כלי רכב מסוג MG ZS EV, לאחר כשנה וחצי של מחסור, על גבי אוניית גלנוע מסין ולראשונה, אל נמל אשדוד דרך תעלת סואץ. לאונייה ממדים מרשימים במיוחד, אורכה 169 מטר, היא נבנתה בשנת 2017 ויש לה עשרה סיפונים עם קיבולת מקסימלית של 2541 כלי רכב. באונייה 21 אנשי צוות כולל רב החובל.
"אנו מברכים על הגעתה של אניית הגלנוע 23 AN JI לנמל אשדוד. אנו רואים בענף יבוא כלי הרכב חשיבות עליונה", אמר שאול שניידר, יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד. "אנו עמלים מדי יום להפוך את הנמל לתחרותי ואפקטיבי יותר בכל הזירות ומודים על האמון של לקוחותינו בנו".
לדברי אלי בר יוסף, מנכ"ל נמל אשדוד בפועל: "אנו שמחים על הבחירה של אוניית הגלנוע לעגון בנמל אשדוד ומברכים על השינוי במדיניות היבוא המאפשרת את הגעתה ישירות מהמזרח. נמשיך לתת שירות מעולה לאוניות בסגמנטים השונים".
רותם חאיק, סמנכ"ל תפעול ושרשרת אספקה בקבוצת לובינסקי: "שילוב בין העלויות הגבוהות של הובלת כלי רכב מאילת לאזור המרכז, משך הפריקה והשהייה של האוניות בנמל אילת, וניהול מלאי מרחוק, מהווים אתגר לא קטן אשר דרש מאיתנו יצירתיות וחישוב מסלול מחדש. שיתוף פעולה בין היצרן הסיני סאיק, וחברת הספנות קוסקו, הביאו לביצוע המהלך בפעם הראשונה בישראל".
רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"