הערכת מצב בנמל אשדוד עם השרה מירי רגב. צילום: יחצ
הערכת מצב בנמל אשדוד עם השרה מירי רגב. צילום: יחצ

"זוהי שעת חירום": שרת התחבורה מירי רגב בהערכת מצב בנמל אשדוד

הערכת מצב התקיימה אתמול בנמל אשדוד - הממשיך לשמור על הרציפות התפעולית של המשק הישראלי, למרות מצב החירום, אליה הגיעו שרת התחבורה מירי רגב, ומנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן. השרה רגב: "אנו שמים אך ורק את טובת המדינה והאינטרסים הביטחוניים לנגד עינינו"

פורסם בתאריך: 16.10.23 14:57

     

שרת התחבורה והבטיחות, מירי רגב, הגיעה אתמול יחד עם מנכ"ל משרד התחבורה לביקור עבודה בנמל אשדוד, הפועל תחת מטחי טילים, על מנת לעמוד מקרוב על הפעילות וההיערכות הנמלית להמשך הרציפות התפקודית של הנמל הגדול בישראל, ובנוסף, לחזק את עובדי החברה שעובדים תחת מתקפת טילים.

הנמל ממשיך גם בימים אלו לשמור על הרציפות התפעולית של המשק הישראלי, למרות מצב החירום. שערי הנמל פתוחים ונותנים מענה מלא לצורכי מדינת ישראל.

השרה עדכנה על הקמת הקבינט האזרחי-כלכלי שעברה בהחלטת ממשלה ושמשרד התחבורה חלק ממנו, ולשם יובאו הסוגיות שדורשות מענה בין-משרדי. במהלך הערכת המצב הציגו כל אחד מנציגי היחידות והחברות, את הפעילות אותה הם מקיימים לאור האתגרים בצל המלחמה, והעלו בפני השרה והצוות הבכיר סוגיות הנוגעות להפעלת השירותים הניתנים על ידי המשרד.

נמל אשדוד. צילום: דוברות נמל אשדוד

נמל אשדוד. צילום: דוברות נמל אשדוד

מנהל אגף משאבי אנוש עדכן בהערכת מצב כי המשרד מסייע בטיפול ותמיכה נפשית לכלל עובדי המשרד שזקוקים לכך. שרת התחבורה ביקשה כי במקרה הצורך יפנו אליה מקרים באופן אישי. כמו כן הורתה לרכז את נושא ניוד העובדים בין החברות על פי הצורך.

השרה הנחתה כי כחלק ממחויבות המשרד להענקת שירות לאזרח, יש לתגבר את מערך ניידות השירות של משרד התחבורה במרכזי הערים, שיספקו מענה מהיר ויעיל לאזרחים בכל התחומים תחת אחריות משרדה. השרה ביקשה מכל מנהלי החברות לרדת לשטח ולספק מענה לאתגרים שמזמן מצב המלחמה.

בסיכום דבריה, השרה רגב התייחסה לנושא התעופה בזמן המלחמה ואמרה כי עם פרוץ האירועים, הונחו כלל חברות התעופה הישראליות לבצע כל טיסה אפשרית, ללא שום מגבלה וזאת במטרה להשיב את הישראלים שקיבלו צו 8 לישראל.

"עם ישראל יודע כמו כולנו שזו שעת חירום, ושאנו שמים אך ורק את טובת המדינה והאינטרסים הביטחוניים לנגד עינינו", אמרה השרה רגב. "כולנו יחד, כאיש אחד בלב אחד, מאוחדים לטובת הצלחת המערכה ויחד ננצח. אני מקבלת עדכונים שוטפים מכם, ישירות – ובאמצעות מנכ"ל המשרד משה בן-זקן, ואני יודעת שאתם עובדים ופועלים ללא לאות בכדי לאפשר את ביצועה של מטרת העל שהצבתי: רצף תפקודי בכל הגזרות – באוויר בים וביבשה".

נמל אשדוד. צילום: יניב וקנין

נמל אשדוד. צילום: יניב וקנין

במהלך הדיון הציגו רשות שדות התעופה והרשות לתעופה אזרחית את הנתונים העדכניים של כניסה ויציאה מישראל. על פי הדיווח בין התאריכים ה-7-14.10.23, נחתו בישראל 1,117 טיסות, בטיסות האלו שבו ארצה 165,574 ישראלים, בהם חיילים ומקבלי צו 8, 65 מטוסים פרטיים נחתו בישראל – לעתים עם חיילים ולעתים עם ציוד בלבד.

נכון להיום, כ-15 חברות תעופה (כולל הישראליות) מבצעות טיסות לישראל. בשבת האחרונה נחתו בישראל כ-4,000 אזרחים בהם מקבלי צו 8, כמו כן, במהלך השבת האחרונה נחתו בישראל 10 טון במטוסי נוסעים ו-275 טון במטוסי מטען אלו כמובן כוללים ציוד צבאי ותרומות.

"אנחנו בקשר רציף עם כל החברים כאן שנרתמים למאמץ הלאומי, עושים דברים למען הציבור גם מעבר לתפקיד המוגדר שלהם, ולוקחים את הדברים ברצינות ראויה לציון", אמר משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה. "כולם מגייסים באופן מלא כדי לממש את ביצועה של מטרת העל שהציבה שרת התחבורה, והיא רצף תפקודי בכל הגזרות – באוויר בים וביבשה, למרות מצב המלחמה".

שאול שניידר יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד: "הצגנו לשרה ולמנכל המשרד את המשך העבודה הרציפה של חברת נמל אשדוד והמוכנות לכל תרחיש והתפתחות בגזרת הלחימה. חברת הנמל והעובדים המסורים ממשיכים לתת מענה לצרכי אזרחי המדינה וכוחות הביטחון".

אלי בר יוסף, מנכ"ל בפועל נמל אשדוד הוסיף: "עובדי נמל אשדוד עובדים בשגרת עבודה גם בשעה זו, וממשיכים להעמיס ולפרוק סחורות שמניעות את הכלכלה הישראלית, על מנת להבטיח את האספקה הסדירה למשק הישראלי".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר