פגיעה ישירה באשדוד
פגיעה ישירה באשדוד

ד"ר לסרי לממשלה: "הכירו באשדוד כאזור מיוחד במתווה הכלכלי"

פורסם בתאריך: 26.10.23 14:08

     

מאז תחילת הלחימה נרשמה פגיעה כלכלית רבה למתגוררים באזור הדרום, הן מבחינת העסקים בעיר והן מבחינת התושבים עצמם.

הפיצויים שהממשלה מתכוונת לתת הוא כמובן ובתחילה לתושבי עוטף עזה, אשר נפגעו באופן הקשה ביותר שיש.

אלא שישנם אזורים אחרים שנפגעו בשל המצב וכך ועדת הכספים אישרה לצרף את העיר אשקלון למתווה הכלכלי של הפיצויים. אך אשדוד נשארה בחוץ.

בעקבות זאת, פנה ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', ליו"ר וועדת הכספים בכנסת הרב משה גפני, מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי, שרים וחברי כנסת שביקרו בעיר – וביקש להכיר באשדוד כאזור מיוחד במתווה הכלכלי של האוצר עבור תושבים ובעלי עסקים, כמו כן, הכרה בהוצאות של העירייה במלחמה.

רוה"ע לסרי ומנכ"ל משרד רוה"מ יוסי שלי

רוה"ע לסרי ומנכ"ל משרד רוה"מ יוסי שלי

"אני שב וקורא לכם להתחשב ב-260,000 תושבי אשדוד שהמלחמה פגעה בהם באופן משמעותי", כתב לסרי, "לא יכול להיות שאשדוד, שכאמור בהתאם להנחיות פיקוד העורף, מתנהלת במצב חירום מלא, עם ריבוי מופעי אזעקות , חרדות של הציבור ובעיקר עם סגירה מוחלטת של מערכת החינוך, תהיה באותו מדרג פיצוי כמו כל יתר הרשויות שכבר מזמן השיבו באופן חלקי או מלא את חייהם למסלול השגרה.

"קריאתו של כבוד שר האוצר לראשי הרשויות להוציא כל תקציב נדרש במלחמה, עם הבטחה להחזיר לרשויות את ההוצאה, מתקבלת בברכה, אך אין בה די. היא אמורה לתת מענה לצרכי הרשות, אך על המדינה לספק מענה גם לנזק הנגרם לתושבים ולבעלי העסקים בעיר אשדוד כתוצאה מהמצב המלחמתי, ולקבוע מדרג נוסף במתווה הכלכלי בין יישובי העוטף ואשקלון ובין הרשויות האחרות. לחוסן של התושבים בימים אלו, תפקיד מכריע ביכולתו של הצבא לתפקד ללא הפרעה. אני מפציר בכם להביא לדיון נוסף ודחוף, את מעמדה של אשדוד ולאפשר לה מדרג הקלות משמעותי".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר