שאול שניידר, יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד, השתתף בוועידת ישראל לעסקים, שעסקה בנושא 'ממלחמה לצמיחה' בהנחיית אלמוג בוקר.
בוועידה השתתפו בכירי המשק שלקחו חלק בפאנלים השונים ודנו בנושאי בטחון, ניהול, הייטק, כלכלה והסברה.
שניידר השתתף בפאנל בנושא המשכיות עסקים בזמן מלחמה, לצידם של יוסי רוזן, יו"ר המכון לאנרגיה ולסביבה וליאור אשכול מנכ"לית וולט. "מתחילת המלחמה אנו בנמל אשדוד עובדים סביב השעון. כבר ב-7 לאוקטובר הקפצנו את צוותי החירום של הנמל כדי לטפל בחומרים מסוכנים ולמגן אותם", אמר שניידר בפאנל. "העובדים שלנו מתורגלים בסבבים לצערי ויודעים לעבוד גם תחת אש. 40% מהסחורות שמגיעות לישראל עוברות בנמל אשדוד ואנו שומרים על רציפות תפקודית, כדי לאפשר זרימת סחורות למשק הישראלי ולאפשר להמשיך ולהניע את הכלכלה".
שניידר גם התייחס בפאנל לאיום החות'ים, ואמר: "סיכון נתיבי השיט על ידי החות'ים הוא בעיה גלובלית וישראל היא רק בורג קטן. מצרים תפסיד כ-10 מיליארד דולר בשנה אם לא יתאפשר לעבור בתעלת סואץ וגם ירדן בסיטואציה דומה".
"נמל אשדוד נמצא במוכנות מלאה, למרות אתגרי המלחמה. כמתקן אסטרטגי של מדינת ישראל, אנו ערוכים מתחילת המלחמה למצב חירום ונוכל לקלוט בהצלחה ספינות אשר יופנו אלינו, אם זה מנמל אילת או מכל נמל, בשל איום כזה או אחר. השפעת החות'ים על העיכוב בתובלה הימית הוא כ-20 ימים. אמנם מחירי התובלה הימית עלו, אבל לא בצורה דרמטית".
רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"