יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד ועופר שלח. צילום: פבל טולצ'ינסקי
יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד ועופר שלח. צילום: פבל טולצ'ינסקי

יו"ר נמל אשדוד מתריע: "אם תפתח מלחמה בצפון – כל הנמלים האחרים לא יעבדו"

יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד שאול שניידר השתתף בפאנל בנושא תשתיות בחירום בכנס של המכון למחקרי בטחון לאומי בשדרות. שניידר: "בנמל אשדוד הבנו כבר ב-8 לאוקטובר שאנחנו יחידה שחייבת להמשיך לתפקד. פיתחנו יכולות לספק את הצרכים של מדינת ישראל"

פורסם בתאריך: 26.6.24 10:12

     

בכנס של המכון למחקרי בטחון לאומי INSS שנערך בשדרות, השתתף יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד שאול שניידר, ודיבר עבודת הנמל בחירום, על מסירות העובדים, ועל מחויבותו לתפקד היטב במצבי חירום בשל היותו הנמל הממשלתי היחיד במדינה.

הכנס התקיים בראשותו של האלוף (מיל') תמיר היימן ובהנחייתו של עופר שלח ועסק בצעדים אסטרטגיים לחיזוק יישובי עוטף ישראל, עם פאנל בנושא תשתיות בחירום. בכנס נכחו מקבלי ההחלטות, אנשי המקצוע, נציגי החברה האזרחית ובכירי המשק, שקיימו דיון מעמיק בנושאים האסטרטגיים השונים המשפיעים על תושבי הדרום בתקופה הנוכחית.

יו"ר דירקטוריון נמל שאול שניידר. צילום: פבל טולצ'ינסקי

יו"ר דירקטוריון נמל שאול שניידר. צילום: פבל טולצ'ינסקי

"ישראל היא מדינת אי, 99% מהסחורות מגיעות לישראל דרך הים. נמל אשדוד אחראי ל40% מאותן הסחורות", אמר שניידר בכנס. "עובדי נמל אשדוד מגיעים לעבודה החל מה-7 לאוקטובר, על אף שחלקם מגיעים מהעוטף ומפונים. נמל אשדוד משרת בתקופה האחרונה גם את מערכת הביטחון הישראלית וגם את האמריקאית, על כלי השיט שלה. נמל אשדוד הינו מתקן קיומי אסטרטגי, אשר עבד גם תחת מטחי טילים".

שניידר ציין את ההתגייסות של העובדים החל מה-8 לאוקטובר. "כולנו היינו בעבודה מסביב לשעון, על מנת לתת מענה לסחורות שהגיעו לישראל ולאפשר למערכת הצבאית לקבל את החימושים שמגיעים דרך הנמל. החיבור של נמל אשדוד ליישובים ולתושבים בא לידי ביטוי לכל אורך התקופה ודאגנו גם למשפחות של העובדים".

"נמל אשדוד הוא הנמל הממשלתי היחיד בארץ, במידה ותיפתח חזית צפונית, כל הנמלים האחרים לא יעבדו. בנמל אשדוד הבנו כבר ב-8 לאוקטובר שאנחנו יחידה שחייבת להמשיך לתפקד, גם בעבודה השוטפת וגם בתמיכה לצבא ולפינויים שנעשו לאורך הצירים. פיתחנו יכולות לספק את הצרכים של מדינת ישראל ואנחנו נמשיך להביא לכאן מטענים שונים, על מנת לאפשר גם למערכות השונות להתקיים וגם להמשיך לתמוך בעובדים ובמשפחות שזה חלק לא פחות חשוב בהיערכות שלנו".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר