ישיבת מועצת העיר אשדוד

העלאת הארנונה אושרה: "פגיעה נוספת בכיס של תושבי אשדוד"

לראשונה מזה שני עשורים שעיריית אשדוד מבקשת להעלות את הארנונה. זה יקרה רק החל מהשנה הבאה ובשנים שלאחר מכן. בעירייה מדגישים כי זה צעד חיוני על מנת להעניק שירות מיטבי ומציינים כי עדיין מדובר בתעריף זול מאוד. באופוזיציה נמתחה ביקורת

פורסם בתאריך: 30.6.24 22:32

     

מועצת העיר אשדוד אישרה הערב עלייה מדורגת של הארנונה החל משנת 2025 אז היא תתייקר ב-7%, כאשר מתוכן רק 1.71% זאת העלאה בשל בקשת העירייה.

כמו כן, אושרה עלייה גם בשנים הבאות של 2.5%, ובעירייה אומרים כי בכל אופן זה לא יהיה יותר מ-5%.

הארנונה הזולה ביותר בין 15 הערים העצמאיות

העלות לדירה ממוצעת בת 100 מ"ר תהיה 77 ש"ח לשנה, ולחודש תוספת של 6.4 ש"ח. כך או כך, אשדוד תישאר העיר בעלת התעריף הנמוך ביותר מבין 15 הערים הגדולות בישראל.

בעירייה הסבירו כי העלאת הארנונה נעשתה לאחר מאבק נחוש בהחלטה – שאותה הובילו במשרד הפנים נוכח המצב הבטחוני הנוכחי. הם הוסיפו כי הדבר הכרחי כעת כדי לתת שירות היקפי בטחוני לתושבי העיר, תוך מיקוד על הילדים ובני הנוער במטרה לשמור על ניהול שגרה אזרחית. זאת כפי שעשו במהלך החודשים האחרונים עם מיגון על חשבון העירייה של כל מוסדות החינוך שלא היה בהם מיגון בעלות של כ-100 מיליון שקל.

ד"ר לסרי נואם בכנס באסותא. צילום: לירון מולדובן

ד"ר לסרי. צילום: לירון מולדובן

בישיבת מועצת העיר שהתקיימה הערב ציין ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, כי בשני העשורים האחרונים לא העלתה העירייה את הארנונה מעבר לטייס האוטומטי של משרד הפנים. לסרי ציין כי העירייה פנתה לאפיקים אחרים דוגמת קולות קוראים ממשלתיים, תקציבים חד פעמיים, תרומות מקרנות ועוד כדי לייצר לעצמה עוד הכנסות – אולם אפיקים אלו מוצו.

"מאז 2003 עוד בתפקידי כממונה על הכספים ומ"מ ראש העיר ועד שנה זו התנגדתי להעלאה בתעריפי הארנונה. אולם על מנת שתושבי אשדוד ימשיכו לקבל את רמת השירותים הגבוהה בחינוך, בתרבות, בספורט ובתחזוקת המרחב הציבורי, אנו חייבים להתאים את התעריפים – ודאגנו שגם לאחר ההעלאה הם יהיו נמוכים מהנהוג ברשויות אחרות ובוודאי בגדולות שבהן. אני יודע שמדובר בהחלטה לא פשוטה, אולם כמי שהוביל במשך שנים את ההתנגדות להעלאה, אני קובע שכעת אין מנוס ממנה וזאת מתוך אחריות להמשך שגשוגה של העיר שלנו שמפנה תקציבים רבים לטובת ביטחון נוכח מלחמת חרבות ברזל המתנהלת מאז השבעה באוקטובר".

בעירייה ציינו כי על אף התעריף הנמוך, "מוענק לתושבים מערך שירותים מסובסד רחב היקף בכל תחומי החיים ודי אם נזכיר את עלות הקייטנות הנמוכה ביותר בישראל בזכות הסבסוד העירוני, שלל אירועי קיץ בחינם או בעלות סמלית של 10 שקלים ועוד".

מנגד, באופוזיציה נמתחה ביקורת על כך, "זו לא שנה להעלות בה מיסים", אומר חבר המועצה ויו"ר תנועת אשדודים, יניב קקון. "העלאת הארנונה היא פגיעה נוספת בכיס של תושבי אשדוד. דווקא השנה כשהציפייה הברורה היא להקל על התושבים, חברי הקואליציה לא מסתפקים בצו הארנונה של משרד הפנים ומבקשים להטיל עליה נוספת שתביא להתייקרות של 7% במיסים".

חבר המועצה יניב קקון

חבר המועצה יניב קקון

עוד הוסיף קקון: "ביד אחת מעלים מיסים וארנונה וביד השנייה מקצצים בפעילות אחה"צ לילדים ונוער, בספורט, במלגות לסטודנטים, במענה לצרכים מיוחדים, בשכונות הותיקות, בפיתוח עסקים מקומיים ובסעיפים נוספים שיתגלגלו לעליית מחירים שתגיע לכל בית ותכביד על התושבים, במסגרת התקציב הכי פחות חברתי שהיה כאן אי פעם.

"מול יוקר המחייה, התקציב יכול וצריך להראות אחרת. קיימת חלופה טובה יותר והיא אינה מסובכת. יכול להיות כאן טוב יותר, צריך להיות כאן טוב יותר וזאת בדיוק השעה לבוא, להקשיב ולהיטיב עם התושב ולא להקשות עליו".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר