שאול שניידר יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד. צילום: פבל
שאול שניידר יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד. צילום: פבל

יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד: "המדינה צריכה מתקנים אסטרטגיים שיפעלו בזמן מלחמה"

יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד השתתף בוועידה הכלכלית הלאומית, ובפאנל שעסק בתשתיות, אנרגיה ומשאבים לאומיים על רקע המציאות שלאחר ה-7.10

פורסם בתאריך: 16.7.24 20:36

     

שאול שניידר, יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד השתתף בוועידה הכלכלית הלאומית השנתית שאירחה כמדי שנה את הצמרת הפוליטית, הציבורית, הביטחונית והכלכלית של ישראל.

 

הוועידה התמקדה השנה בניתוח מעמיק של האתגרים הרבים לצד ההזדמנויות שנולדו מתוך אסון ה-7.10, החל מקידום אופק מדיני עם שותפות חדשות ועד הצגת פתרונות שיסייעו לנו לצאת מהמשבר כדי לבנות עתיד טוב יותר עבור כל תושבי המדינה.

שניידר השתתף בפאנל תשתיות, אנרגיה ומשאבים לאומיים בהקשר של המציאות הנוכחית ובפיתוח תשתיות לאומיות בעידן של אתגרים גלובליים, לצידם של דני סופר, משנה למנכ"ל מקורות וליאת שוב, ראש החטיבה העסקית בבנק לאומי.

נמל אשדוד. צילום: דניאל מדמוני

נמל אשדוד. צילום: דניאל מדמוני

"כנמל ממשלתי יש עלינו חובה לשרת את המשק הישראלי גם בתקופה של מלחמה עצימה", אמר שניידר בכנס. "הנמל לא הפסיק לעבוד לרגע, גם ב-7 לאוקטובר וגם היום. גם כשעובדים שלנו היו במילואים וגם כשעשרות מהעובדים שלנו היו מפונים מבתיהם, בשל היותם תושבי העוטף. נמל אשדוד הוא אחד המתקנים האסטרטגיים ואנו נותנים מענה לכל הגורמים הרלוונטיים, ביניהם גם למערכת הביטחון וגם לאמריקאים. אנחנו ממשיכים להמשיך לפעול ברציפות תפקודית".

"המדינה צריכה מתקנים אסטרטגיים בשליטתה כדי שימשיכו לפעול גם בשעת מלחמה. במידה ותיפתח חזית צפונית כמובן שנוכל לקלוט ספינות אשר יופנו אלינו, בשל איום כזה או אחר".

עוד הוסיף שניידר על תוכניות הנמל לשיפור. "אנו עובדים על תוכנית לשיפור היעילות במטען כללי. סידור מחדש של העורף של הנמל השקעות. אנו מתכננים במהלך השנה לבצע השקעות ברציפים בסדר גודל של 300 מיליון ש"ח, כהשקעה ברציפים, ביניהם, מייעדים למטען כללי את רציפים 7 ו-9, במטרה לשפר את התפוקות. יש מתווה מוסכם על ידי השר הממונה על רשות החברות. אנחנו הולכים לביצוע הנפקה וגיוס בבורסה בת"א של סכום משמעותי של כמיליארד שקל. ההפרטה תסייע להגדלת בסיס ההון של החברה ושמירה עליו ותאפשר לנו להמשיך לבצע השקעות בתשתיות".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר