התקנת לוחית זיהוי על קורקינט חשמלי. צילום: משרד התחבורה
התקנת לוחית זיהוי על קורקינט חשמלי. צילום: משרד התחבורה

"קורא לציבור לשתף פעולה": החל מאוגוסט חובת לוחיות זיהוי על קורקינטים חשמליים

לקראת החלת ההנחיה החדשה של משרד התחבורה על רישום והתקנת לוחית זיהוי על כלי תחבורה קלים כגון קורקינט ואופניים חשמליים, מזכירה עיריית אשדוד כיצד לבצע זאת על מנת להימנע מקנסות מיותרים

פורסם בתאריך: 17.7.24 23:14

     

עקב העלייה במספר התאונות בהן היו מעורבים קורקינטים ואופניים חשמליים כשרק באשדוד היו 99 תאונות, 10 מהן קשות, החליט משרד התחבורה כי החל מה-1.8.24 תחול חובה רישום והצגת לוחית זיהוי על כלים אלו.

קורקינט חשמלי ואופניים חשמליות נכללים בתוך ההגדרה "תחבורה קלה" או "מיקרו-מוביליטי" – כלי רכב קלים שאינם חייבים ברישיון נהיגה, אך חייבים קבלת היתר ועמידה במבחן עיוני.

קמפיין משרד התחבורה לקראת הרישוי. צילום: משרד התחבורה

קמפיין משרד התחבורה לקראת הרישוי. צילום: משרד התחבורה

חובת הצגת לוחית זיהוי נועדה לחזק את יכולת האכיפה נגד רוכבים הנוהגים באופן פרוע ומסכנים את כל מי שסביבתם בדרך, וגם את עצמם. משרד התחבורה הסדיר את השימוש ברכב תחבורה קלה וקבע הנחיות חדשות ביניהן – חובת תקן לרכב, גיל רכיבה מינימלי – 16, חובת חבישת קסדה, איסור רכיבה על המדרכה, חובת הכשרה עיונית ועוד. כמו כן הורחבו סמכויות האכיפה לפיקוח העירוני.

אז איך עושים את זה? בעת רישום רכב קיים, או ברכישת רכב חדש, על בעלי הרכב לבצע רישום מקוון חד פעמי, באמצעות מספר תעודת זהות. אם הבעלים הוא תאגיד, כגון חברת שליחויות או חברת השכרה, ההזדהות תבוצע באמצעות מורשה מטעמו.

בתום התהליך יישלח לבעל הרכב אישור דיגיטלי הכולל מספר רישוי הכולל שתי אותיות לועזיות וארבע ספרות, למשל AB 1234. בעל הרכב ייגש עם האישור למטביע לוחיות זיהוי מורשה, אשר יכין עבורו את הלוחית, אותה יש להצמיד לרכב. הכנת הלוחית והתקנתה כרוכות בתשלום. רשימת המתקינים המורשים מופיעה באתר משרד התחבורה (חפשו בגוגל "רישום אופניים וקורקינט חשמליים") ובאשדוד ניתן להתקין ב"הטסט באשדוד" המדע 10. 08-8561558.

התקנת לוחית זיהוי על קורקינט חשמלי. צילום: משרד התחבורה

התקנת לוחית זיהוי על קורקינט חשמלי. צילום: משרד התחבורה

במשרד התחבורה מדגישים כי שלא כמו ברכב מנועי, מספר הזיהוי הוא אישי ומשויך לבעל הרכב ולא לרכב עצמו. במקרה של מכירת הרכב או רכישת רכב חדש, על הבעלים לפרק את הלוחית ולהתקינה על הרכב החדש, וזאת לאחר שביטל את השיוך הקודם וביצוע רישום מקוון לכלי החדש.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי משבח את ההחלטה על הסדרת התחום ונהלי הרישום לרכבי תחבורה קלים. "אני קורא לציבור לשתף פעולה עם ההנחיות החדשות ולפעול על פיהן. כך נשמור על הביטחון וחיי ילדינו ועל המשתמשים בדרך וכך נימנע גם מאכיפה ומקנסות מיותרים".

לביצוע רישום, לחצו. 

להסברים באינסטגרם על קבלת רישיון, לחצו.

להסברים בפייסבוק על קבלת רישיון, לחצו. 

להסברים ביו טיוב, לחצו.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר