עיריית אשדוד תירגלה הבוקר מודל חדש שפיתחה, שיסייע לתושבים לקבל מענה מיידי בשעת חירום. המודל החדש נועד להקל על העומס במוקד העירוני ולקרב את נותני השירות אל התושבים. הוא מתבסס על תשתיות קיימות במתקני העירייה הפועלים כל השנה, תוך תפיסה ש'מה שעובד בשגרה עובד בחירום'.
על פי המודל, בכל רובע יוקם מרכז שירות, שיכלול עוגן מידע לציבור ועוגן מתנדבים, שיהוו כתובת מרכזית לתושבי הרובע בכל נושא הקשור לחירום. בנוסף, העיר חולקה לארבעה אזורים, ונקבעו בתוכם מקומות לשישה מרכזי שירות נוספים. בכל מרכז יהיו חמישה עוגנים שיתנו מענה לתושבים: מידע לציבור, מתנדבים, חיים, אנרגיה וקליטה.
ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ביקר בתרגיל וקיבל סקירה על המודל החדש. הוא ציין כי "המודל הייחודי הזה הוא הראשון מסוגו בישראל, והוא נועד לתת מענה מיטבי לתושבים בשעת חירום". לסרי הודה לכל העושים במלאכה על פיתוח המודל והצלחת התרגיל.
ראש מינהל תפעול וראש מכלול אוכלוסיה, שלמה רוטנברג, שפיתח את המודל, פירט על כל עוגן בנפרד – על תפעול המערכות בחירום, קביעת המקומות בעיר, איוש העמדות ותרומת המודל לתפקודה של העיר במקרה של פגיעה בתשתיות העירוניות והפסקת חשמל ממושכת.
מנכ"ל העירייה, אילן בן עדי, ביקש מכל נושאי התפקידים הקשורים למרכזי השירות להתאמן על משימותיהם באופן שוטף, על מנת לשמור על רמת מוכנות גבוהה ככל האפשר.
בבניית המודל ותפעולו השתתפו 14 יחידות עירוניות, ביניהן: מוקד עירוני, ביטחון, חינוך, רווחה ובריאות, הנדסה, מידע לציבור, מיחשוב, מאור וחשמל, מנהלי בתי הספר הרלוונטיים, החברה העירונית לתרבות ופנאי, משאבי אנוש ומתנדבים.
רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"