רס"מ דביר אלון
רס"מ דביר אלון

"הסדרה אינדל עושה עוול לשוטר דביר אלון": איומים והשמצות על שוטר מאשדוד

השוטר המושחת מהסדרה המצליחה של HOT הוא מקועקע, שרירן, הוא מאשדוד וקוראים לו אלון. הנתונים הללו ועוד קווי דמיון נוספים זהים מאוד לשוטר אמיתי - רס"מ דביר אלון מאשדוד. בשבועות האחרונים הוא מקבל פידבקים רבים על כך, אבל משם זה גלש להשמצות רבות ברשתות החברתיות ואפילו לאיומים. הוא ועוה"ד שלו כבר שוקלים את צעדיהם המשפטיים בנושא. אבל יוצר הסדרה אינדל קבדה אומר כי הוא כלל לא מכיר את השוטר דביר. "את הדמות ביססתי על מפקד שלי בצבא", הוא אומר

פורסם בתאריך: 13.8.24 17:19

     

אחת הסדרות הכי מדוברות כיום בארץ היא הסדרה "אינדל" המגוללת את סיפורה של חבורת צעירים בני הקהילה האתיופית המתגוררים ברובע ו' באשדוד ומונהגים על ידי צעיר בשם אינדל. החבורה הזאת, כמו צעירים אחרים מהקהילה, סובלים מנחת זרועו של שוטר מושחת בשם אלון אדרי (שי-חי) שעובר כל גבול ורוצח אחד מהם. הצעירים מחליטים להשיב מלחמה לשוטר ולנקום את הרצח של החבר שלהם.

הסדרה הזאת משודרת ב-HOT ונחשבת לסיפור הצלחה. את הסדרה יצר אינדל קבדה, תושב אשדוד ובוגר "האח הגדול" יחד עם אורי ויסברוד ואסף קורמן.

השוטר אלון אדרי מהסדרה. צילום: HOT

השוטר המושחת אלון אדרי מהסדרה אינדל. צילום: HOT

אלא שמאז עלייתה של הסדרה במהלך חודש יוני, יש אדם אחד, יותר נכון שוטר, שרבים מזהים אותו כבן דמותו של השוטר אלון אדרי מהסדרה. לשוטר הזה קוראים דביר אלון והוא משרת במשטרה כבר שני עשורים. "שכחו את כל התרומה שלו למיגור הפשיעה באשדוד", אומרת עו"ד נטלי אלון משרד עוה"ד שמעון אלון, המייצגת את השוטר דביר, "לא בכדי הוא התקדם מתפקיד זוטר לתפקיד בילוש בכיר. אבל הכל התפוגג מאז יציאת הסדרה".

"יום דינך קרב"

לא ברור מתי זה התחיל ועל ידי מי, אבל אפשר לראות את זה בתגובות לסדרה בטיקטוק למשל, "זה מבוסס על סיפור אמיתי ולשוטר קוראים דביר אלון", כתב מגיבה אחת בטיקטוק והוסיפה: "אם תשאלי באשדוד אנשים מי זה דבר אלון הם יגידו לך".

רס"מ דביר אלון

רס"מ דביר אלון

בסרטון אחר שבו נראה השוטר המושחת מהסדרה אינדל, נכתב בתגובות על ידי מגיבה אחת השמצה חמורה מאוד המייחסת לשוטר האמיתי מאשדוד מעשים חמורים שהוא לא נחשד בהם מעולם: "זה מבוסס על סיפור אמיתי, שי חי משחק את דביר אלון. אבל באמת היה שוטר בשם דביר אלון שהרג והיה גזען. אף אחד לא התלונן כי הם פחדו שהוא יהרוג אותם אבל תשאלו אתיופים באשדוד מי זה דביר אלון תבינו".

חלק מהתגובות ברשתות

חלק מהתגובות ברשתות

חלק מהתגובות ברשתות

חלק מהתגובות ברשתות

מגיבה אחרת כתבה: "אפשר לקרוא עליו בגוגל, תרשמו דביר אלון שוטר ויופיע לכם כמה כתבות. אני לא בטוח אם זה הבן אדם אבל זה דומה לסיפור".

אז למה כל כך הרבה מהצופים והמגיבים זיהו את השוטר מהסדרה בתור השוטר מאשדוד? כנראה שזה בגלל קווי הדמיון הרבים ביניהם: השם "אלון" שמופיע אצל שניהם, שניהם שריריים עם הרבה קעקועים על הגוף, שניהם שוטרים שמתהלכים לא מעט בלבוש אזרחי ושניהם משרתים בעיר אשדוד.

אבל בזה לא נגמר הדימיון הרב, השוטר המושחת בסדרה מחזיק עסק של בית בושת, וזה מזכיר מעט את הסיפור של דביר אלון. דביר נחשד לפני מספר שנים בקבלת שוחד מבית בושת, הוא אמנם הושעה מתפקידו בהתחלה, אך בסופו של דבר התיק נסגר והוא הוחזר לשורות המשטרה.

אפילו השחקן שי-חי עצמו, המגלם את השוטר המושחת בסדרה אמר בריאיון לעיתון "ישראל היום" כי הוא הבין שיש שוטר כזה באשדוד: "אני גם מקבל מלא הודעות בנוגע לשוטר שאני מגלם", סיפר שי-חי, "אומרים לי שמדובר בבן אדם אמיתי, שיש אחד כזה שמתעמר באתיופים. לא ידעתי את זה. בניתי דמות על בסיס מישהו שלא הכרתי, אבל מהתגובות של הצופים אני מבין שיש שוטר כזה שפועל במציאות באשדוד".

אחד האיומים שקיבל

אחד האיומים שקיבל

אבל זה לא נגמר רק בהשמצות ברשת, דביר עצמו מקבל איומים על חייו, "אתה עשית כל כך הרבה טעויות. אתה יודע מה אומרים", נכתב בהודעה שנשלחה אליו ברשתות החברתיות. כשהוא ניסה לברר מי זה, הוא קיבל את התשובה "בפנים אתה תזהה אותי. יום דינך קרב" וזה נחתם בסיסמה מהסדרה "ביתא ישראל מאוחדים".

בפתחו של כל שידור פרק נכתב כי הסדרה "נוצרה בהשראת אירועים אמיתיים ותחושות אמיתיות", אך מיד מסייגים כי הדמויות "הומצאו למטרות דרמטיות וכל דימיון בינם לבין המציאות, מקרי".

"מכתימים קריירה ענפה"

גם בחיים האמיתיים יש מי שראו את הסדרה ומיד קישרו את הדמות של השוטר המושחת לשוטר דביר, "בסמוך לתום שידור הפרק הראשון חייג אליו מכר שלו ואמר לו יצרו סדרה שמבוססת עליך", מספרת עו"ד אלון. "השיימינג לא פסח עליו גם מול הקולגות שלו לעבודה, חלקם רואים זאת ללעג וחלקם מטילים ספק ביושרו וצריך להוכיח צדקתו ולתת דין וחשבון על דברים שלא אירעו מעולם. בנוסף, כל יום הוא מקבל איום אחר, ממשתמשים אנונימיים ומפוברקים. לא נותנים לו מנוח ופועלים בהסתה מכוונת תוך שימוש בניואנסים מהסדרה".

רס"מ דביר אלון ב-7 באוקטובר

רס"מ דביר אלון ב-7 באוקטובר

עו"ד אלון סבורה שללא ספק ההצגה של השוטר בסדרה גרמה לשמועות הרבות ברשתות, "גם מי שרואה את הסדרה ויש לו ספקות לגבי התרחשויות האירועים מסיק מסקנות בעזרת הרשתות החברתיות שמטיחות האשמות קשות ומייחסות לדביר את מלוא המעשים הנזכרים. אני סבורה כי היוצרים שימשו כזרז לעליהום התקשורתי ברשתות", היא אומרת.

שרירן ומקועקע. השוטר דביר אלון

שרירן ומקועקע. השוטר דביר אלון

הבלש דביר אלון היה באמת אחד מהבולטים במשטרת אשדוד, בין היתר בגלל מראהו השרירי והמקועקע, מה שהפך לסימן היכר שלו, אך עו"ד אלון מציינת כי פעולותיו ומאבקו במיגור הפשיעה בעיר היו בעוכריו כאשר כך הוא גם צבר אויבים רבים, "הוא באמת היה בין השוטרים הבולטים באזור אין חולק כי דביר חולל סדר ושקט למיגור הפשיעה באזור! מה שבא בעוכריו הינה העובדה שעשה ועושה את עבודתו על הצד הטוב ביותר. תפקיד הבילוש אינו פשוט ואינו פופולרי סביר שייצבור לו אויבים – שרובם ככולם עבריינים. אין בכוונתו להירתע מהאיומים ואין לו מה להסתיר ולמעשה גאה במעשיו ודרכו".

לדברי עו"ד אלון, "הסדרה עושה עוול לשוטר נקי כפיים ומכתימה קריירה עניפה שלו. לא בכדי דביר התקדם בדרגתו ועבר את מלוא המסלולים והתפקידים עד לקידומו כבלש, ללא הנחות ופשרות. מצער שהכל התפוגג ונשכח מאז
יציאת הסדרה".

עו"ד נטלי אלון

עו"ד נטלי אלון

בימים אלה שוקלת עו"ד אלון את הצעדים המשפטיים שינקטו כנגד יוצרי הסדרה וכנגד כל מי שהכפיש את שמו ברשתות.

תגובת היוצר: "זה בכלל מבוסס על מפקד מהצבא"

יוצר הסדרה, אינדל קבדה אמר בתגובה כי הדמות בסדרה בכלל אינה מבוססת על דמות של שוטר, "את הדמות ביססתי על מפקד שלי בצבא שהוא היה גזען. והשחקן שעשה את האודישן הכי טוב זה שי-חי. וזה שהשוטר מרגיש ככה, זה עניין של תחושות. זה כמו שאתיופים מרגישים שגנבתי את הסיפור שלהם".

לדבריו הוא כלל לא מכיר את השוטר דביר אלון, "עם תחושות אי אפשר להתווכח, אבל אם זה מה שהוא חושב וזה מה שכותבים עליו, הוא צריך לעשות בדק בית עם עצמו ולהבין איפה הטעויות שלו. אני לא יכול לסנגר עליו או על דברים שעשה. אם הוא עשה את זה ואנשים פגועים וזוכרים לו את זה זה אומר דרשני. אולי הוא עשה משהו רע אם הרבה אנשים מזהים אותו. אולי הייתה לו מוטיבציית יתר והוא לא זוכר. הוא רצח אתיופים? לא. אז למה הוא חושב שזה עליו?".

כי הוא שרירן, עם קעקועים הוא שוטר באשדוד וגם השם אלון. אלה הרבה דברים ביחד.

"התקשרו אליי לפני שבוע וחצי ממשרד עורכי דין ואמרו לי השוטר שהאשימו אותו באיזה תיק של רצח של אתיופי, הם אמרו לי מהמשרד שזה נכתב עליו למרות שהוא זוכה ואם לא נפסיק לשדר את הסדרה אז הם יתבעו אותי. אני אומר זה בוכה וזה בוכה אז אי אפשר לשדר פה סדרות על האתיופים ועל הבעיות של האתיופים?. אם זה מה שהוא חושב, אין לי מה לעשות עם זה. כל יום אני מקבל שיחות אחד אומר שעשיתי ניצול ציני של העדה האתיופית וההוא זה. בסופו של דבר זאת סדרת טלוויזיה ואם זה מעורר דימיון של אנשים זה אומר שעשיתי עבודה טובה. אני מקבל פידבקים חיובים ושליליים ואם זה מה שהוא חושב, מה אני יכול לעשות?

"אתה יודע כמה הודעות כאלה אני מקבל משוטרים, אתה יכול לבדוק את אותו שוטר יש בנתניה, ויש בקרית מלאכי ולא קוראים להם אלון. זה סתם צירופי מקרים שאנשים התלבשו עליו. אין לי משהו ספציפי לגביו. זה דווקא על מפקד שלי מהצבא וזה בא ממקומות שחוויתי".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר