מועדון אשדוד באליפות עולם. צילום: האיגוד הישראלי לשחמט
מועדון אשדוד באליפות עולם. צילום: האיגוד הישראלי לשחמט

שחקני שחמט מאיראן וסוריה סירבו לשחק נגד המשלחת מאשדוד

באליפות השחמט העולמית, שחקנים מאיראן וסוריה סירבו להתמודד מול נציגים ממועדון השחמט באשדוד כי הם ישראלים. עקב הסירוב, הקבוצה האשדודית ניצחה ניצחון טכני, וגם שלחה נציגי מכתב חריף לאיגוד השחמט העולמי בדרישה להשעות את השחקנים המחרימים מכל פעילות

פורסם בתאריך: 7.8.24 10:07

     

שחקנים מאיראן וסוריה, המייצגים את קבוצת GMHans האמריקאית, סירבו להתמודד מול מועדון שחמט אשדוד הישראלי, באליפות השחמט העולמית שהתקיימה בבבירת קזחסטן אסטנה.

השחקנים – אמין טבטבאי האיראני ואג'יאד מירו הסורי, הופיעו עד כה לכל שבעת המפגשים של אחת הקבוצות החזקות בעולם, מלבד השמיני – שנערך מול הישראלים. השניים ספגו הפסדים טכניים ואשדוד הביסה את הקבוצה מארה"ב 1:5.

"לצערי, הפוליטיקה שוב מתערבבת עם הספורט", אמר יו"ר מועדון אשדוד משה שלו. "האיראני והסורי פוחדים. האמריקאים ידעו מראש שיש קבוצה ישראלית, הם היו יכולים להתייצב עם שחקנים אחרים".

הפנינג שחמט. צילום: איגוד השחמט הישראלי

אשדוד לא הסתפקה בניצחון הטכני ושלחה מכתב חריף לאיגוד השחמט העולמי (פיד"ה) ובו בקשה להשעות את טבטבאי ומירו מכל פעילות. "אנחנו סבורים כי רק עמדה כוחנית המטפלת בתלונה, יש בה סיכוי למגר ולהרתיע פעולות חרם עתידיות בשחמט", נכתב במכתב. "פיד"ה צריכה להראות לעולם שחרמות לא יתקבלו בסובלנות והמחרימים ייענשו". באיגוד הישראלי מודעים לעניין ונמצאים בקשר עם הקבוצה האשדודית.

בתוך כך, בחודש הבא, בתאריכים (24-25.9) תארח ישראל את 'אליפות העל' בשחמט שתמשך יומיים בירושלים ותארח עשרה שחמטאים מהבכירים ביותר בעולם לרבות אלוף עולם. זאת, תוצר של שיתוף פעולה של האיגוד הישראלי לשחמט עם משרד התרבות והספורט בהובלת השר מיקי זוהר, עיריית ירושלים בהובלת ראש העיר משה ליאון, המשרד לירושלים בהובלת השר מאיר פורוש והרשות לפיתוח ירושלים.

מועדון אשדוד בשחמט. צילום מארק ליפשיץ

מועדון אשדוד בשחמט. צילום מארק ליפשיץ

באירוע המרכזי יתחרו 10 שחמטאים מהטופ העולמי לרבות אלוף עולם בכיר ושחמטאים ישראליים. במקביל, תתקיים אליפות פתוחה בשחמט מהיר, אירוע פתוח לכלל השחמטאים מהארץ והעולם בהשתתפות מאות שחמטאים, עם פרסים חסרי תקדים בעולם השחמט – 130 אלף שקל.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר