נמל אשדוד. צילום: דניאל מדמוני
נמל אשדוד. צילום: דניאל מדמוני

למרות המלחמה: נמל אשדוד מציג שיפור בהכנסות

חברת נמל אשדוד בע"מ מאשרת את הדוחות הכספיים למחצית הראשונה לשנת 2024 - תוצאות המחצית הושפעו מהמלחמה וכמובן מהשינויים בתעבורת השייט העולמית. "חזרנו, לראשונה מאז פרוץ המלחמה לרווחיות מפעילות הליבה העסקית", אמר מנכ"ל הנמל

פורסם בתאריך: 22.8.24 13:26

     

דירקטוריון חברת נמל אשדוד בע"מ אישר את הדו"חות הכספיים של החברה לשני הרבעונים הראשונים של שנת 2024. מדובר בדו"חות שהושפעו מהמלחמה, כמו גם מהשיוניים בתעבורת השייט העולמית וכן מהאינפלציה ומהריבית הגבוהה.

"נמל אשדוד כמתקן אסטרטגי חיוני ממשיך למלא את תפקידו הקריטי למשק בימים מאתגרים אלו", אמר שאול שניידר, יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד, "כנמל ממשלתי אנו נותנים מענה מלא לצרכים הביטחוניים של מדינת ישראל, לצד המשך הפעילות העסקית וגידול בהיקפי המטענים ובהיקפי הפעילות בהשוואה לתחילת המלחמה".

בנמל מדגישים שאילולא הוצאות כמו בונוס לעבודים ותשלום דיבינד למדינה, היה אפשר אפילו להציג רווחים מפעילות הנמל.

אלה עיקרי התוצאות הכספיות:

  • מחזור ההכנסות ברבעון השני הסתכם ב-247 מיליון ש"ח, עליה משמעותית בהשוואה לרבעון קודם, בו הסתכמו ההכנסות ב- 214 מיליון ש"ח. מדובר בגידול של 20% בהשוואה לרבעון הרביעי של שנת 2023 (פרוץ המלחמה) בו הסתכמו ההכנסות ב-205 מיליוני שקלים חדשים בלבד. מחזור ההכנסות במחצית הראשונה לשנת 2024 הסתכם ב-461 מיליון ש"ח, לעומת 535 מיליון ש"ח במחצית הראשונה לשנת 2023, קיטון של 14% בהשפעת מלחמת "חרבות ברזל".
  • הפסד תפעולי במחצית הראשונה לשנת 2024, בהשפעת המלחמה: 37 מיליון ש"ח, לעומת רווח תפעולי 60 מיליון ש"ח במחצית הראשונה לשנת 2023. ההפסד התפעולי לפני הוצאות אחרות ברבעון השני של שנת 2024 הסתכם ב-13 מיליוני שקלים חדשים והושפע מהמשך מלחמת "חרבות ברזל", מהפרשות בגין הסכם מסגרת לעובדי החברה, מתן בונוס לעובדים במקביל לתשלום דיבידנד למדינה בסך 270 מליון שקל, והפרשות נוספות. יחד עם זאת, החברה חוזרת לפסי רווחיות כאמור והרווח מפעילות הליבה העסקית (הרווח התפעולי בנטרול השפעות חריגות), הסתכם ברבעון השני בכ-16 מיליון ש"ח. זאת, בהשוואה לרווח התפעולי לפני הוצאות אחרות בסך של כ-15 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.
  • הפסד במחצית הראשונה לשנת 2024 של 27 מיליון ש"ח, לעומת רווח נקי של 71 מיליון ש"ח במחצית הראשונה לשנת 2023. ההפסד הינו בהשפעת המלחמה וכן הפרשות בגין הסכם מסגרת, בונוס לעובדים והפרשות נוספות כאמור. במהלך הרבעון השני של שנת 2024 נרשם הפסד של 20 מיליון ש"ח, זאת בהשוואה לרווח נקי של 31 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.
  • הון עצמי ליום 30 ביוני 2024 עמד על סך של 2.570 מיליארד ש"ח, לעומת 2.784 מיליארד ש"ח ליום 30 ביוני 2023, בהשפעת חלוקת דיבידנד למדינה.
  • EBITDA מתואם במחצית הראשונה לשנת 2024: 25 מיליון ש"ח, לעומת 125 מיליון ש"ח במחצית הראשונה לשנת 2023.
  • הכנסות מימון נטו במחצית הראשונה של שנת 2024 הסתכמו ב-7 מיליון ש"ח, בהשוואה להכנסות מימון נטו של 25 מיליון ש"ח חדשים בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון בהכנסות מימון נובע מהשפעת עליית הריבית על הכספים המנוהלים בשוק ההון במחצית הראשונה של שנת 2024 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
  • ההוצאות האחרות במחצית הראשונה של שנת 2024 מסתכמות בכ-23 מיליון ש"ח, בהשוואה לכ-2 מיליון ש"ח בתקופה מקבילה אשתקד. ההוצאות האחרות כוללות גם הן, בין היתר, חלק מהשפעות הסכם המסגרת.
תמצית נתוני מחצית ראשונה 2024

תמצית נתוני מחצית ראשונה 2024

התוצאות הכספיות של הנמל מיוחסות לכלל הפעילות הנמלית; מגזרי המכולות, הרכבים, מטען כללי, תפזורת ואוניות נוסעים.

במגזר המכולות – היקף המכולות שנטען ונפרק בנמל, במחצית הראשונה של שנת 2024, הסתכם ב-322 אלף מכולות בהשוואה ל 353 אלף מכולות בתקופה המקבילה אשתקד. קיטון של 9% בהשוואה לקיטון של 15% בסך הפעילות של ישראל. סביבת הריבית, השינויים בנתיבי השייט ומציאת חלופה הדרגתית לייבוא מטורקיה גרמו לקיטון בהיקף הפעילות.

במגזר הרכבים – במחצית הראשונה של שנת 2024 נפרקו בנמל כ-39 אלף רכבים לעומת כ-79 אלף רכבים בתקופה המקבילה אשתקד. בחודש מרץ 2024 חזרו לפקוד את נמל אשדוד אוניות הגלנוע. צפויה התאוששות במחצית השנייה, אולם, הביקושים בשלב זה נמוכים לאור רמת המחירים וסביבת הריבית.

נמל אשדוד. צילום: מני בן הרוש

נמל אשדוד. צילום: מני בן הרוש

מגזר התפזורת – במחצית הראשונה של שנת 2024 נפרקו ונטענו (לא כולל דלק המשונע במקשרים ימיים) 4.421 מיליון טון תפזורת, בהשוואה ל- 4.466 מיליון טון בתקופה המקבילה אשתקד. בתקופה זו חלה עלייה בייבוא מוצרי גרעינים ומנגד ירידה בייבוא גרעינים לאור המצב בעזה.

היקף המטען הכללי הסתכם ב-454 אלף טון בהשוואה ל-563 אלף טון בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של כ-20%. במחצית זו המשיכה מגמת הירידה בכמות המטען הכללי המיובאת לישראל, בעיקר בשל ירידה ביבוא מתכות ועצים, המהווים מרכיב עיקרי במגזר המטען הכללי. הירידה נובעת משערי חליפין וריבית גבוהים, וכן האטה בשל מלחמת "חרבות ברזל". נתח השוק של החברה במתכות עלה בהשוואה למחצית המקבילה אשתקד בהשפעת שיפור ברמת השירות הניתנת לאוניות גדולות מהמזרח.

תחום אוניות הנוסעים (הקרוז) מלחמת "חרבות ברזל" עצרה בשלב זה את הפעילות בתחום והנמל נערך לחידושה.

להלן לינק למצגת הכספית: https://anyflip.com/hvel/xvzv/

ניסן לוי, מנכ"ל חברת נמל אשדוד הוסיף כי "התוצאות הכספיות של נמל אשדוד ברבעון ובמחצית מצביעות על שיפור עקבי וצפי חזרה מהירה לרווחיות משמעותית. חזרנו, לראשונה מאז פרוץ המלחמה לרווחיות מפעילות הליבה העסקית כאשר השורה התחתונה הושפעה מהפרשות בגין הסכם מסגרת ובונוס לעובדי החברה. לאור אתגרי התקופה, אנו ממשיכים להתאים את תוכניות העבודה של החברה על מנת להמשיך לתת מענה יעיל ללקוחותינו".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר