צהרון באשדוד צילום ארכיון: עיריית אשדוד
צהרון באשדוד צילום ארכיון: עיריית אשדוד

דווקא עכשיו הממשלה מייקרת את הצהרונים באשדוד וברחבי הארץ

הכבדת הנטל על ציבור ההורים נמשכת והפעם מדובר בהתייקרות של הצהרונים, כאשר הזינוק החד יתרחש דווקא באשכול 5 הכולל את אשדוד. מדובר בהתייקרות של עד 1,500 ש"ח בשנה לכל ילד. ד"ר לסרי פנה לשרי החינוך והאוצר בדרישה לביטול הגזרה

פורסם בתאריך: 22.8.24 19:40

     

משרד האוצר החליט על קיצוץ דרסטי בתקציב הצהרונים, צעד שצפוי להעמיס נטל כלכלי כבד על הורים רבים. הקיצוץ, בסך 250 מיליון שקל, יוביל להתייקרות חדה של עלות הצהרונים.

ההשלכות של הקיצוץ צפויות להיות מורגשות במיוחד בעיר אשדוד וכן בערים אשקלון ובאר שבע, שם ההתייקרות תהיה הגבוהה ביותר. בעקבות הקיצוץ, עלות הצהרון באשכול זה (5) צפויה לזנק ל-250 ש"ח, זאת במקום 100 ש"ח כיום, מה שיוביל להוצאה נוספת של עד 1,500 ש"ח בשנה למשפחה עם ילד אחד בצהרון.

ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, פנה במכתב דחוף לשרי האוצר והחינוך, וקרא לבטל את ההחלטה. לסרי ציין כי "יש השפעה רבה על יכולתם של משפחות רבות בעיר לאפשר את השהייה בצהרון לילדיהם, במרבית המקרים מדובר ביותר מילד אחד כך שההשפעה מאוד משמעותית עד כדי פגיעה ממשית ביציאה לעבודה במשרה מלאה של אחד ההורים, בשכבת הגיל שגם כך נושאים בעול המרכזי של חובות כלכליות ואחרות במדינה. אני קורא לכם לבטל את ההחלטה ולכל הפחות להתחשב בנתונים סוציואקונומיים עירוניים. מצפה לתשובתכם החיובית".

ד"ר יחיאל לסרי

ד"ר יחיאל לסרי

הקיצוץ בתקציב הצהרונים מעורר סערה ציבורית, כאשר הורים ורשויות מקומיות מתנגדים נחרצות להחלטה. המבקרים טוענים כי הקיצוץ יפגע קשות במשפחות, במיוחד בתקופה של יוקר מחיה גבוה.

במשרד האוצר מסרו כי "ההחלטה התקבלה בשיתוף משרד החינוך ובהסכמתו, כחלק מתהליך ייעול התקציב שנעשה בשנת 2024 וכלל צמצום של פעילויות ממשלתיות רבות עקב צורכי המלחמה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר