יצירה של טל יצחקי. צילם: טל scale
יצירה של טל יצחקי. צילם: טל scale

"מציעה תקווה, נחמה ומשמעות": תערוכה ייחודית תיפתח בשבוע הבא באשדוד

המוזיאון לתרבות הפלשתים באשדוד יציג החל מהשבוע הבא את התערוכה 'גוף, בגד, בית', הממחישה את חוסר היציבות שקיימת ישראל בשנה האחרונה

פורסם בתאריך: 27.8.24 09:25

     

תערוכה קבוצתית חדשה בשם "גוף. בגד. בית" תיפתח ב-1 בספטמבר 2024 במוזיאון לתרבות הפלשתים באשדוד, ותוצג עד ה-31 באוגוסט 2025. התערוכה, שנוצרה בשיתוף פעולה עם מרכז אדמונד דה רוטשילד, עוסקת בארעיות ובשינויים שמהם סובלת החברה הישראלית בימינו, תוך שימוש בעבודות עיצוב שמטרתן לשקף את המתח בין קביעות לארעיות.

התערוכה "גוף. בגד. בית", שאצרה גלית גאון בשיתוף צפי סיון ספיבק, חוקרת את נושא הארעיות באמצעות יצירות עיצוביות המשקפות את ההתמודדות עם שינוי ושבר. דרך העבודות, המבקרים יוזמנו לבחון כיצד יצירה אמנותית יכולה לשמש כעוגן בזמן של חוסר יציבות.

הזמנה לתערוכה

הזמנה לתערוכה

 

העבודות בתערוכה, המתמקדות באומנים ומעצבים מבית מרכז אדמונד דה רוטשילד, כוללות מגוון רחב של טכניקות וחומרים כמו קרמיקה, טקסטיל, צילום ווידאו. בין המשתתפים בתערוכה ניתן למצוא את יעקב קאופמן, איריס נשר, בלה קמינסקי, יבגניה קירשטיין, בן מולינה, ועוד רבים אחרים.

"בתקופה זו של תהפוכות עולמיות, 'גוף. בגד. בית' מציעה פרספקטיבה חדשה על הארעיות כנקודת מוצא ליצירה ולצמיחה, ולא רק כמצב של אובדן או חוסר יציבות", מסבירה אוצרת התערוכה. "דרך מגוון העבודות המוצגות, אנו מבקשים לחקור כיצד יצירה אמנותית יכולה לשמש כעוגן בחיים שעדיין לא התייצבו, ולהציע נחמה, תקווה ומשמעות בזמנים מאתגרים".

יצירה של אסתר נאלה. צילום: רני כנעני

יצירה של אסתר נאלה. צילום: רני כנעני

עו״ד אופיר לסרי סגן יו״ר דירקטוריון החברה העירונית לתרבות ופנאי והממונה על התרבות, ציין: ״התערוכה היא עדות חיה לכוחה של האמנות לגעת בכל אחת ואחד מאיתנו ולהאיר את המציאות המורכבת שאנו חיים בה. בימים אלה, כאשר רבים מאיתנו חווים תחושות של ארעיות וחוסר ודאות, התערוכה מציעה מרחב של התבוננות, הרהור ותקווה. היא משקפת את החוסן של הקהילה שלנו ואת יכולתנו ליצור משמעות גם בתוך מציאות מאתגרת. אני שמח על כך שאשדוד מהווה בית ליצירה אמנותית כה משמעותית, המחברת בין העבר, ההווה והעתיד של האזור שלנו".

יצירה של אורי שיפרין

יצירה של אורי שיפרין

התערוכה גוף. בגד. בית. החל מה-1.9.24, במוזיאון לתרבות הפלשתים באשדוד, בגלריה לתערוכות מתחלפות.

שעות פתיחה: ימים א', ג-ה 9:00-16:00, יום ב 9:00-20:00. ימים שישי ושבת 10:30-13:30. ערבי חג וחג המוזיאון סגור.

מחיר כניסה: מבוגר – 30 ש"ח. תושב אשדוד 25 ש"ח. ילד עד גיל 5 – כניסה ללא עלות.

ילד בגילאי 5-18/גמלאי – 15 ש"ח. סטודנט – 20 ש"ח. כרטיס משפחתי תושב אשדוד 65 ש"ח/ רגיל 80 ש"ח.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר