פתיחת שנת הלימודים, הבוקר באשדוד
פתיחת שנת הלימודים, הבוקר באשדוד

עשרות אלפי תלמידים באשדוד פתחו היום את שנת הלימודים

58,714 תלמידים היו אמורים לפתוח היום את שנת הלימודים באשדוד, אבל חלקם יושבים בבית בגלל השביתה של ארגון המורים. מנתוני העירייה עולה כי המגזר החרדי הוא כבר הרוב המכריע בגני הילדים ובשכבות הנמוכות

פורסם בתאריך: 1.9.24 09:36

     

הבוקר צעדו עשרות אלפי תלמידים לגני הילדים ובתי הספר, כמה אלפים אחרים נשארו בבית בגלל השביתה עליה הכריז ארגון המורים בראשות רן ארז.

רה"ע ד"ר יחיאל לסרי, הבוקר

רה"ע ד"ר יחיאל לסרי, הבוקר

חבר המועצה יניב קקון, הבוקר, עם בנותיו נוגה ואלה

חבר המועצה יניב קקון, הבוקר, עם בנותיו נוגה ואלה

התלמידים פגשו למעלה מ-3,500 אנשי חינוך, בכל המגזרים החינוכיים, מתוכם 8 מנהלי בתי ספר חדשים. בסך הכל, ניתן לומר כי שנת הלימודים נפתחה ללא תקלות.

החלוקה של התלמידים היא 31,768 תלמידים בחינוך הממלכתי והממלכתי דתי. לעומת 26,946 בחינוך החרדי.

בשכבת הגנים יש כבר רוב לחרדים, כאשר החלוקה היא 5,696 תלמידים בזרמים הממלכתיים למול 7,997 תלמידים בחינוך החרדי. התמונה דומה גם בשכבות הגיל הנמוכות, כך שבתוך פחות מעשור, יהיה החינוך החרדי רוב מערכת החינוך בעיר וסביר להניח שגם רוב בקלפי.

תלמידי אשדוד לפי פילוח

תלמידי אשדוד לפי פילוח

תקציב החינוך לשנה"ל החדשה עולה על מיליארד ש"ח והוא המרכיב הגבוה ביותר בתקציב העירייה. התקציב הרגיל יעמוד השנה על 849 מיליון ש"ח ותקציב הפיתוח וההצטיידות על 257 מיליון ש"ח.

בעירייה מציינים כי לאחר ששנה שעברה הוצבו כמאה מרחבים מוגנים וחולקו 1,300 מחשבים ללמידה מרחוק, והושקע מאמץ גדול ומרוכז על מנת לצמצם פערי לימוד ויישום תכניות בשל המלחמה, אז בשנה הנוכחית תהיה היערכות כפולה: הראשונה מתמקדת בתהליכי "חזרה לנורמליות" והשניה בהמשך פעילות רגילה כפי שנערכים בכל שנה.

נתוני הבגרות לשנת תשפ"ג מלמדים על 96% הצלחה ו-0.6 אחוזי נשירה בלבד. "מדובר בהישג מצוין למוסדות המפוקחים ע"י משרד החינוך ועל יציבות מרשימה בהישגי התלמידים", אומרים בעירייה ומציינים כי 16% מהתלמידים זכו לתעודת בגרות בהצטיינות לשנת תשפ"ה, עליה נוספת ביחס לשנה קודמת. עוד ציינו כי אשדוד מובילה את מחוז דרום באחוזי הבגרות במדעים והיא עומדת מעל הממוצע הארצי.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר