משתתפי 'ממלכת שוליים'. צילום: ענת זאוברמן
משתתפי 'ממלכת שוליים'. צילום: ענת זאוברמן

בהשתתפות ענת עצמון ועירית בנדק: ההצגה "ממלכת שוליים" תעלה באשדוד

עלילת ההצגה מתרחשת בימים אלה, על רקע מלחמת 'חרבות ברזל'. היא נכתבה בתקופת הקורונה, וכמו אז, גם היום, מעלה שאלות על המחיר שבוחרים לשלם אנשי התרבות במדינת ישראל בשאיפה להגשים את חלומותיהם האמנותיים ולגעת בקהל, ולהתפרנס מהכישרון הגדול שלהם

פורסם בתאריך: 3.9.24 09:24

     

ב-19.9 תעלה בתיאטרון אשדוד ההצגה 'ממלכת שוליים' המציגה את סיפורם של שחקני תיאטרון שרוצים להמשיך להתפרנס מהכישרון שלהם, כשברקע מלחמת 'חרבות ברזל'. ההצגה מעלה שאלות רבות על המשך עבודה בתחומי התרבות בתקופות של צער ואובדן, ועל משמעות העובדים החיוניים לעומת אלו שלא מוגדרים כאלה.

 

סיפור ההצגה מתאר את הנהלת התיאטרון ועובדיו, הנמצאים על סף אובדן פרנסתם, כשפתאום מתגלה בימאית צעירה וחסרת פחד, המסרבת להיכנע לקיצוצים, ויוצאת לקרב אמיץ נגד כל הסיכויים.

משתתפי 'ממלכת שוליים'. צילום: ענת זאוברמן

משתתפי 'ממלכת שוליים'. צילום: ענת זאוברמן

דרך הנושא של ההצגה, שעלילתה מתרחשת בימים אלה, הקהל יכול להתעמק בחייהם של השחקנים והשחקניות מאחורי הקלעים, על שאיפותיהם והרצון להגשמת חלומותיהם האמנותיים, וגם על הרצון לקיים את רוח התיאטרון דווקא בימים של מלחמה וייאוש. ההצגה שופכת אור על דילמות בחיי התיאטרון, על הבחירה במקצוע מאתגר כל כך, ועל האם ניתן להצליח בתרבות במדינה כל כך צעירה.


"ההצגה נכתבה ב-2020, בזמן הקורונה, שם היה לכולם פסק זמן מתיאטרון וקיבלתי הזדמנות להסתכל מבחוץ על כל מי שבשוליים ואיבד את הדבר היחיד הקטנטן שנאחז בו", סיפרה ענת זאוברמן, כותבת ההצגה והבימאית. "התקופות הקשות שאנו עוברים, מעלות לשיח ציבורי את החלוקה למקצועות חיוניים ולא חיוניים. הבטתי על כל השנים שעברתי בתיאטרון, על היוצרים והיוצרות סביבי ועל היותי אמא לילדים ושאלתי את עצמי – מה המחיר של כל זה? למה בכלל בחרנו במקצוע הזה".

משתתפי 'ממלכת שוליים'. צילום: ענת זאוברמן

משתתפי 'ממלכת שוליים'. צילום: ענת זאוברמן

"בסוף 2023, עם תחילת המלחמה, חזרתי אל המחזה הזה וראיתי שלא רק שהשאלות נשארו אותן שאלות, הן אף התעמקו ועדיין לא מצאתי תשובות. המלחמה, הכאב, האובדן והפילוג הפנימי בעם רק גרמו לי לבדוק עוד יותר לעומק – מה מחיר ההתבגרות וההתפכחות? ומה קורה עם מי שלא מוכן להשתנות?"

"ממלכת שוליים" תעלה כאמור ב-19.9. בתיאטרון אשדוד וב-25-27.9 בתיאטרון הבימה.

כתבה וביימה: ענת זאוברמן

שחקנים: ענת עצמון, עירית בנדק, שירי לוטן, נמרוד פלג, איתמר זנדני, אניטה פרדמן.

הפקה: שירי לוטן

עוזר בימאית: גלעד גורדון

תפאורה ותלבושות: ליאור מנור צמח

מוסיקה: ליאם תורג'מן

ההצגה בתמיכת הקרן ליוצרים עצמאיים של משרד התרבות


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר