מעצר של חשוד בפרשה
מעצר של חשוד בפרשה

נמל אשדוד מבהירים: לא נעצרו עובדי נמל, עובדים כרגיל

פורסם בתאריך: 10.9.24 11:25

     

בהמשך למעצרים הנרחבים שהתבצעו היום בנמל אשדוד בחשד להברחות ענק, בחברת נמל אשדוד מבהירים ומדגישים כי עובדי הנמל לא נעצרו, בטח לא כאלה בכירים.

זאת בניגוד לפרסומים שונים שדיברו על מעצר של עובדי נמל אשדוד ואפילו בכירים. "אנו מבקשים להדגיש באופן חד משמעי כי בחקירת רשות המיסים והמשטרה לא מעורבים עובדים של חברת הנמל", נמסר מהנמל, "נדגיש כי הנמל מתפקד כבשיגרה ובתפוקה מלאה".

שעונים מוברחים

שעונים מוברחים

הבוקר כאמור, הגיע לסיומו מבצע סוכן סמוי שנמשך 4.5 שנים, עם חשיפתה של רשת הברחות רחבת היקף בנמל אשדוד. המבצע, שבוצע בשיתוף פעולה בין משטרת ישראל ורשות המיסים, הוביל למעצרם של עשרות יבואנים מישראל ומשטחי יהודה ושומרון, עמילי מכס ועובדי מדינה, בחשד לעבירות הברחת סחורות, שוחד, הלבנת הון ועבירות מס נוספות.

הסוכן, שכונה "ג'ק ספארו" בשל פעילותו בתווך הימי, הופעל על ידי ימ"ר לכיש ורשות המיסים, והוכשר כבודק מכס. במהלך תקופת פעילותו, הצליח "ג'ק ספארו" לרכוש את אמונם של יבואנים ועמילי מכס, שפנו אליו בבקשה להבריח סחורות תמורת תשלום שוחד.

צפו בתיעוד המעצרים והחיפושים בבתי החשודים:

החקירה המורכבת נוהלה על ידי ימ"ר לכיש, יחידת חקירות מכס ומע"מ תל אביב ובית המכס באשדוד, בליווי פרקליטות מחוז דרום והיחידה המשפטית לתיקים מיוחדים ברשות המיסים. הסוכן הוחדר לנמל אשדוד בשנת 2020, שם עבד כבודק מכס במשרה מלאה, במטרה לחשוף את מבצעי העבירות.

במהלך השנים, חשף הסוכן הברחות של סחורות אסורות שהוסתרו במכולות בדרכים יצירתיות, כמו מוצרי טבק שהוסלקו בבובות ראווה, חלקי חילוף לרכבי יוקרה ואמצעי לחימה שהוסלקו בתוך שטיחים מגולגלים. כל זאת, בתמורה לשוחד של עשרות ומאות אלפי שקלים.

כסף שנתפס בחיפוש בביתו של אחד החשודים

כסף שנתפס בחיפוש בביתו של אחד החשודים

חיפוש בביתו של חשוד בפרשה

חיפוש בביתו של חשוד בפרשה

כסף שנתפס בחיפוש בביתו של אחד החשודים

כסף שנתפס בחיפוש בביתו של אחד החשודים

הבוקר כאמור, לאחר איסוף ראיות ממושך, פשטו מאות שוטרים וכוחות ביטחון נוספים על בתיהם של עשרות חשודים ברחבי הארץ ובשטחי יהודה ושומרון. במהלך הפשיטה, נתפסו למעלה ממיליון שקלים במזומן, רכבי יוקרה, מסמכים, מחשבים ניידים ורכוש נוסף החשוד כמקורו בעבירות כלכליות חמורות.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר