כסף. צילום ארכיון: דוברות המשטרה
כסף. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

25 מיליון ש"ח ביום אחד: תושב אשדוד חשוד בהפצת חשבוניות פיקטיביות

תושב אשדוד חשוד בהפצת חשבוניות מס פיקטיביות ל-24 לקוחות בפריסה ארצית. הוא הכחיש את החשדות נגדו. השופט שחרר אותו בתנאים מגבילים

פורסם בתאריך: 11.9.24 19:38

     

איליה שצ'יגלוב, תושב אשדוד, נעצר בחשד להפצת חשבוניות מס פיקטיביות בסכום כולל של כ-25.9 מיליון ש"ח ביום אחד. החשוד הובא בפני בית משפט השלום באשקלון, שם שוחרר בתנאים מגבילים על ידי כבוד השופט רפאל ימיני.

לפי בקשת המעצר שהוגשה על ידי יחידת הביקורת במשרד מע"מ אשדוד, שצ'יגלוב פתח תיק עוסק במע"מ במקביל לעבודתו כשכיר בחברת "שייט אשדוד".

על פי החשד, ב-31 ביולי 2024, הפיץ שצ'יגלוב חשבוניות מס פיקטיביות בסכום כולל של כ-25,895,014 ש"ח ל-24 לקוחות מבאר שבע ועד לטבריה במספר ענפים שונים, החל משירותי ניקיון ושמירה ועד הובלת מטענים והתקנת מערכות מים.

בחקירתו הגיב שצ'יגלוב ומסר כי הוא לא ביצע את המעשים וכי הגיע אליו אדם בשם רמי ואמר לו לפתוח תיק במע"מ. "מלבד פתיחת התיק אצל המייצג, לא ביצעתי שום עבודה. לא הוצאתי חשבוניות מס ולא קיבלתי חשבוניות מס מקבלני משנה. את הדו"ח מע"מ של חודש יולי 2024, לא אני הגשתי למע"מ", הסביר.

חשבוניות. צילום אילוסטרציה

חשבוניות. צילום אילוסטרציה

זהו מעצר שני שמתבצע בעקבות הפעלת מערכת "חשבונית ישראל", כאשר תיקים נוספים נמצאים כעת בחקירה.

מסגרת החקיקה שאושרה בכנסת בשנת 2024, רשות המסים מקבלת דיווחים און ליין על עסקאות דרך המערכת ומנפיקה מספרי הקצאה עבור כל החשבוניות המדווחות. מספרי הקצאה אלה נדרשים לצורך קיזוז התשומות. בשלב הבא, המתוכנן לשנת 2025, תוכל הרשות לסרב להנפיק מספרי הקצאה לחשבוניות שתמצא כחשודות.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר