הרב עובדיה דהן ואבי טורפיאשוילי באזכרה של תמר ז"ל
הרב עובדיה דהן ואבי טורפיאשוילי באזכרה של תמר ז"ל

לזכרה: טקס אזכרה לילדה תמר טורפיאשוילי בת ה-9

11 חודשים לאחר האסון, משפחה ורבנים התכנסו לציין את זכרה של הילדה בת ה-9 שנפטרה בעקבות אירוע לבבי במהלך אזעקה

פורסם בתאריך: 19.9.24 21:06

     

במלאת 11 חודש לפטירת הילדה תמר טורפיאשוילי ז"ל, ערכו בני המשפחה אזכרה וסעודת מצוה לעילוי נשמתה בבית הכנסת ברובע ה', בהשתתפות רבנים ובני המשפחה.

זה קרה בתחילת מלחמת "חרבות ברזל" כאשר רקטות שוגרו מעזה לעיר אשדוד ולכל הדרום, האזעקות נשמעו לעיתים קרובות, מה שגרם לרבים לפחדים וכתוצאה מכך נחבלו תוך כדי בהלה לחדר הממ"ד. ביום שישי, בשעת צהריים נשמעה אזעקה בעיר, ותמר הקטנה רצה לממ"ד ובכניסה אליו היא איבדה את הכרתה וליבה חדל מלפעום.

האזכרה של תמר טורפיאשוילי ז"ל

האזכרה של תמר טורפיאשוילי ז"ל

צוותי הרפואה של איחוד הצלה וכן חובשים ופראמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום, ביצעו פעולות החייאה תוך שימוש בדפיברילטור על הילדה והיא פונתה במצב קשה לבית החולים 'אסותא', שם חזר ליבה לפעום. אך לאחר כשבוע של מאמצי הרופאים כשהיא מורדמת ומונשמת, תמר טורפיאשוילי, הלכה לעולמה כשהיא בת 9 שנים בלבד. אביה, אבי טורפיאשוילי אמר בהלוויה, שהוא מודה על כל התפילות ועל התמיכות מעם ישראל היקר והודה לבורא עולם שנתן לו מתנה לתשע שנים ועשרה חודשים.

באזכרה בבית הכנסת, נשא דברים הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית שליוה את המשפחה מהרגע ששמע את האסון שפקד את המשפחה, וגם דאג שתמר תיטמן בחלקת הנרצחים של 'טבח שבת ושמחת תורה'.

בדבריו עמד על גודל האמונה של האבא היקר אבי במשך כל השנה, ונשא דברי תורה לעילוי נשמתה ודברי התעוררות לקראת הימים הנוראים הקרבים ובאים. את דבריו סיים שנתבשר רק בבשורות טובות ונמשיך בתפילות עבור החיילים והחטופים שישובו לביתם בקרוב לחיים טובים ולשלום.

האבא אבי ביקש להודות לרב דהן על כל התמיכה במשך כל השנה, "בכל הזדמנות הגיע לעודד ולחזק אותנו גם בחג החנוכה שימחו והאירו לנו את הבית בחנוכיה", סיפר.

האזכרה של תמר טורפיאשוילי ז"ל

האזכרה של תמר טורפיאשוילי ז"ל

דברי חיזוק ועידוד השמיע הרב אליהו קדוש מייסד מפעל המשניות "הפרק היומי" שהגיע במיוחד מירושלים וסיפר שאבי אביה של תמר יצר איתו קשר לגבי לימוד משניות לזכרה של ביתו, "כששמעתי את המקרה הכואב והקשה, החלטתי שאני מגיע במיוחד", וסיפר על מפעלו הכביר שהקים "לימוד דף משניות ליום" לשם כך הדפיס בספר אחד בהדפסה מיוחדת את כל ששה סדרי המשנה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר