דקל (נתנאל) ששונקר
דקל (נתנאל) ששונקר

"ניצל את קורבנותיו כמו זיקית": 32 שנות מאסר לנשא איידס מאשדוד שאנס נשים

דקל ששונקר ביצע שורה של עבירות מין קשות בנשים ובהן קטינה בת 13 והסתיר את עובדת היותו נשא איידס. הוא יפצה את קורבנותיו במאות אלפי ש"ח

פורסם בתאריך: 29.9.24 14:33

     

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הטיל היום עונש חסר תקדים על דקל ששונקר, תושב אשדוד ועבריין מין סדרתי שהורשע בשורה ארוכה של עבירות חמורות. הרכב השופטים, בראשות נתן זלוצ'ובר, דניאל בן טולילה וטל לחיאני שהם, גזר על ששונקר 32 שנות מאסר בפועל, בתוספת הפעלת עונש מאסר מותנה בן 10 חודשים מתיק קודם.

ששונקר הורשע במגוון עבירות מין קשות, כולל אינוס, מעשים מגונים, קבלת דבר במרמה, הפצת מחלה וניסיון להפצת מחלה. העבירות בוצעו כלפי שש מתלוננות שונות, ביניהן קטינה כבת 13. בנוסף לעונש המאסר, חייב בית המשפט את ששונקר לפצות כל אחת מהמתלוננות בסכום של 45,000 ש"ח, ובסך הכל 275,000 ש"ח.

בגזר הדין המקיף, תיארו השופטים בפירוט את שיטות הפעולה המתוחכמות של ששונקר. הם כינו אותו "זיקית" בשל יכולתו להתאים את עצמו לסיטואציות שונות: "הנאשם כ'זיקית', ניצל את מצוקת קורבנותיו, הציג עצמו כבעל יכולות, אמצעים, קשרים, והכשרות שונות בהתאם לסיטואציה ובלבד שיהיה בכך כדי ליצור עבורו הזדמנויות להימצא ביחידות עם מי מהן ובתוך כך לפגוע בהן".

בית המשפט הדגיש את הבחירה המכוונת של ששונקר בקורבנות מוחלשים, מה שהוסיף לחומרת מעשיו: "חלקן של המתלוננות מונמכות קוגניטיבית, חלקן סבלו מפגיעות מיניות קודמות ומרביתן סבלו ממצוקה כלכלית קשה". השופטים ציינו כי בחירה זו לא הייתה אקראית, אלא נבעה מהבנתו של ששונקר כי מדובר בקורבנות מוחלשים המצויים בשולי החברה.

דקל ששונקר

דקל ששונקר

חומרה מיוחדת יוחסה לעובדה שששונקר ביצע את העבירות זמן קצר לאחר שחרורו ממאסר ממושך קודם. בית המשפט קבע: "העובדה כי הנאשם חטא בעבירות קשות ורבות פרק זמן קצר ביותר לאחר שחרורו ממאסר ממושך מעידה כאלף עדים כי הלה לא הפנים דבר; כי נשקפת ממנו מסוכנות גדולה כלפי הציבור וכי משך שהייתו מאחורי סורג ובריח, הנו ביחס ישיר למשך הזמן שהציבור יהיה מוגן מפני ידו הרעה".

השופטים התייחסו גם לשימוש של ששונקר בשמות שונים כדי לטשטש את זהותו ולבסס יחסי אמון עם קורבנותיו. הם ציינו כי הוא השתמש לעיתים בשם נעוריו "נתנאל" ולעיתים בשם "דקל", לפעמים במקביל, כחלק מהמניפולציות שהפעיל.

בנוסף, התייחס בית המשפט בחומרה רבה לעובדה שששונקר, כנשא HIV, קיים יחסי מין לא מוגנים מבלי ליידע את קורבנותיו על מצבו הרפואי: "מיותר לציין כי הנאשם לא טרח לציין דבר מחלתו למי מקורבנותיו, לא היה במעקב רציף, לא קיבל אישור לקיום יחסי מין לא מוגנים. בחלק מהמקרים קביעתנו הפוזיטיבית היא כי גם לא עטה קונדום." השופטים הוסיפו כי לקחו בחשבון "את הבהלה והבעתה שאחזו בקורבנות לאחר שנודע להן שהנאשם חולה איידס עד אשר עברו בדיקה ששללה כי נדבקו על ידו".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר