מנכ"ל הנמל בוועידה. צילום: פבל טולצ'ינסקי
מנכ"ל הנמל בוועידה. צילום: פבל טולצ'ינסקי

יו"ר דירקטוריון ומנכ"ל נמל אשדוד בוועידה ארצית

בוועידה שעסקה בעתיד הלוגיסטיקה בישראל, השתתפו יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל הנמל בועידות שונות לצד בכירים נוספים, ודיברו על עתיד הנמלים בישראל בתקופה של מצב ביטחוני מאתגר ותחרות גוברת

פורסם בתאריך: 30.9.24 07:08

     

יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד שאול שניידר ומנכ"ל הנמל ניסן לוי, השתתפו ב"וועידה והתערוכה הגדולה בישראל לסחר, תובלה ושרשרת האספקה". יו"ר הדירקטוריון הדגיש את החשיבות האסטרטגית של הנמלים ואת הצורך בהשקעות משמעותיות לשיפור היעילות והתחרותיות. ומנכ"ל הנמל התמקד ביכולות של נמל אשדוד להתמודד עם התחרות הגוברת והדגיש את החשיבות של שיפור היעילות ושירות הלקוחות.

באירוע השתתפו בכירים מתחום הלוגיסטיקה בישראל, לרבות נמלים, חברות ספנות, חברות תעופה, שילוח בינלאומי, מסופי מטענים ועוד. את האירוע הנחה אודי סגל.

בוועדה התקיימו פאנלים שונים בהם נדונה ההכנה של נמלי ישראל לעידן חדש, תוך התייחסות לאתגרים כמו המשבר בנמל אילת והצורך להתמודד עם התחרות הגוברת. שניידר הציע פתרונות כמו הקמת חברה מעורבת שתשקיע בתשתיות ותביא לשקיפות גדולה יותר.

יו"ר הדירקטוריון שאול שניידר בוועידה. צילום: פבל טולצ'ינסקי

יו"ר הדירקטוריון שאול שניידר בוועידה. צילום: פבל טולצ'ינסקי

"החזון של פיתוח הנמלים בישראל משמעותי ביותר. אנחנו חייבים להיות הרבה יותר יעילים וממוקדים, אנחנו תשתית קריטית למדינת ישראל גם בשגרה וגם בחירום. לקח זמן להתמודד עם המשבר של החות'ים. יש לנו נמל בישראל מושבת, נמל אילת. גם הירדנים וגם המצרים נפגעים מזה, עם הפסדים כספיים משמעותיים ביותר. כנמל, למדנו להתמודד גם עם האיום הזה. בהתחלה היה עיכוב של שלושה שבועות והפער הזה נסגר. כיום, הקיבולת גדלה והקווים התארכו וכולם יודעים להתמודד עם זה".

נמל אשדוד. צילום: מני בן ארוש

נמל אשדוד. צילום: מני בן ארוש

עוד הוסיף, כי: "נמל אשדוד הוא מקום אסטרטגי, מתקן בטחוני חיוני. נמל אשדוד נותן מענה גם לצי הסוחר וגם למערכת הבטחון, לצבא ולמערכת הבטחון האמריקאית. התחרות קיימת ובועטת והפתרון הוא להשקיע בתשתיות, גם בתוכנית ארוכת טווח של השקעות. המדינה לא יכולה לוותר על נכס אסטרטגי כזה. צריך להיות האב שחייב להיות של ממשלת ישראל. מבחינת ההנפקה הפתרון הוא ליצור חברה מעורבת שתהפוך את נמל אשדוד 51% של המדינה והשאר לביזור בין חברות. המשמעות של זה היא הכנסה נוספת למדינה כתוצאה מההנפקה והצעת המכר, הכנסה נוספת לחברה עצמה, כדי להמשיך להשקיע בתשתיות. ברמה הלאומית זה ייתן בוסט לשוק ההון הישראלי וייצר שקיפות לציבור, שיוכל לראות מה קורה עם חברה משמעותית בסדר גודל כזה".

ניסן לוי הדגיש את החשיבות של שיפור היעילות בנמלים הקיימים ולא בהכרח בניית נמלים חדשים. "אני מגיע מהתחום העסקי ומאמין גדול בתחרות ובכל מה שהיא מביאה איתה. לנמל אשדוד יש יכולת מעולה להתמודד בתחרות ולהצליח לספק את צרכי מדינת ישראל.

נמל אשדוד. צילום: דוברות נמל אשדוד

נמל אשדוד. צילום: דוברות נמל אשדוד

"אני מאמין שהתחרות לא תגיע מהוספת שחקנים או מבנייה של נמלים נוספים, אלא היא תבוא משיפור היעילות של הנמלים הקיימים. צריך לשפר את הקיבולת של הנמלים הקיימים ואת יעילותם ביכולת הפריקה ובתגובה מהירה לכל אוניה. לא בהכרח צריך לייצר עוד שטחים ועוד נמלים. התחרות לא באה לידי ביטוי רק במחיר אלא היא גם שיפרה את השירות בצורה משמעותית. אצלנו בנמל אשדוד קבענו מטרה שהרציף יחכה לאוניה ולא להיפך. אנחנו גם רוצים להגדיל את כוח האדם כדי לתת את השירות הטוב ביותר לכל שרשרת האספקה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר