אלי ביבס ליד חדר הלידה של נכדיו. צילום: דוברות אסותא אשדוד
אלי ביבס ליד חדר הלידה של נכדיו. צילום: דוברות אסותא אשדוד

6,415 תינוקות נולדו מאז 7.10 בחדרי הלידה של אסותא אשדוד שנקראים ע"ש יישובי העוטף

מחדרי האימה לחדרי לידה - ביה"ח אסותא אשדוד מנציח את יישובי עוטף עזה ומביא אלפי חיים חדשים בשנת המלחמה. "המעמד הזה מחזק ומחבר, ומעניק לנו תקווה שאולי בקרוב נוכל לראות אותם שוב", אמר אלי ביבס, סבם של כפיר ואריאל החטופים בעזה

פורסם בתאריך: 7.10.24 15:22

     

לציון יום השנה למלחמת חרבות ברזל, בית החולים הציבורי אסותא אשדוד יזם מהלך מרגש להנצחת היישובים שנפגעו במתקפת הטרור של חמאס. חדרי הלידה בבית החולים יישאו את שמות היישובים שספגו פגיעה קשה, ביניהם: בארי, רעים, סופה, ניר יצחק, כרם שלום, חולית, כיסופים, ניר עוז, נירים, עין השלושה, נחל עוז, כפר עזה ונתיב העשרה.

במיוחד נוגע ללב הוא חדר לידה מספר 3, החדר בו נולדו כפיר ואריאל ביבס שנקרא על שם ניר עוז, היישוב בו התגוררו שירי וירדן ביבס ובניהם שנחטפו לעזה.

אלי ביבס, אביו של ירדן, השתתף בטקס הקריאה ואמר בכאב: "ירדן, שירי, אריאל וכפיר חטופים כבר שנה בעזה. המעמד הזה מחזק ומחבר, ומעניק לנו תקווה שאולי בקרוב נוכל לראות אותם שוב. במהלך ההריון של כפיר חיכינו לראות אם גם הוא ייוולד ג'ינג'י כמו אחיו אריאל, והוא לא אכזב – ילד מתוק, חייכן וצחקן, מושיט ידיים לכל אחד. עכשיו אנחנו פשוט מייחלים לרגע שבו נוכל לראות אותם שוב, לחבק ולחיות את החיים שנקטעו".

שמות חדרי הלידה באסותא אשדוד. צילום: דוברות אסותא אשדוד

שמות חדרי הלידה באסותא אשדוד. צילום: דוברות אסותא אשדוד

ד"ר ארז ברנבוים, מנכ"ל בית החולים, הדגיש את המשמעות הסמלית של המהלך: "בזמן שהאויב ניסה להשמיד ולהרוס, אנחנו בוחרים לחיים. קריאת חדרי הלידה על שם היישובים מסמלת את רוח ההתמדה, את החוסן ואת הרצון האדיר לחיים. אנחנו נמשיך לבנות מתוך ההרס, להביא חיים במקום בו ניסו להביא מוות. בכל תינוק שנולד כאן טמונה התקווה לעתיד טוב יותר, עתיד שבו נזכה לראות שוב את כל המשפחות השבורות מתאחדות".

אלי ביבס וד"ר ברנבוים בטקס. צילום: דוברות אסותא אשדוד

אלי ביבס וד"ר ברנבוים בטקס. צילום: דוברות אסותא אשדוד

מאז פרוץ המלחמה ועד היום, בדיוק שנה לאחר מכן, נולדו בבית החולים 6,415 תינוקות. טל בן ואליד, מיילדת אחראית חדרי לידה, העבירה מסר מרגש: "כשנשמעים קולות המלחמה וההרס מסביב, אנחנו בוחרים לשמוע את הבכי הראשון של תינוק שנולד – זהו הצליל של המשכיות וחיים. בעוד אויבינו מבקשים להחריב ולפגוע, אנחנו ממשיכים לגדול ולהביא חיים לעולם – זהו ניצחוננו האמיתי. כל תינוק שנולד הוא סמל לתקווה שלא תיכנע, לעם שממשיך לחיות, למרות הכול. כל תינוק שנולד הופך להיות חלק משרשרת הדורות ומהות ההתמדה שלנו אל מול כל אלו שבמשך שנה מבקשים להרוג אותנו".

בבית החולים אסותא אשדוד מציינים כי הוא מילא תפקיד חיוני בטיפול בפצועי המלחמה מיומה הראשון. המטופלים הראשונים היו צעירים משתתפי מסיבת הנובה, ולאחריהם אזרחים, שוטרים וחיילים. עד כה טופלו בו כ-500 פצועים, רובם חיילי צה"ל. בית החולים מוגדר כיום כיעד קיצור לפצועים שזמן הטסה נוסף למרכז הארץ מסכן את חייהם. צוות בית החולים הפגין מסירות יוצאת דופן, עם רופאים רבים שחזרו מחו"ל כדי לסייע בטיפול בפצועים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר