הקטע המגודר והמסומן בחוף לידו
הקטע המגודר והמסומן בחוף לידו

משרד הבריאות אוסר רחצה בחוף נוסף באשדוד

החוף נאסר לרחצה בעקבות בדיקות לא תקינות שהתגלו בו. באגף החופים של העירייה אומרים כי הסיבה לכך היא הסערות של הימים האחרונים

פורסם בתאריך: 22.10.24 11:50

     

משרד הבריאות פרסם אזהרת רחצה חדשה בחוף לידו באשדוד, זאת לאחר שבדיקות הראו רמות חריגות של זיהום בקטריאלי במי הים.

ההודעה מגיעה ימים ספורים בלבד לאחר שהתגלה זיהום דומה בחוף מי עמי בעיר, אשר הוביל לאיסור רחצה שם. רק אתמול הוסרה האזהרה לאחר שהבדיקות העדכניות הצביעו על חזרה לתקינות בחוף מי עמי.

בעקבות הזיהום בחופי העיר, עיריית אשדוד מיהרה להבהיר כי מקורו אינו בנחל לכיש, אשר בתקופה זו אינו זורם אל הים. בדיקות שנערכו בנחל עצמו העלו תוצאות תקינות, כך שהחשד כי הנחל אחראי לזיהום במי הים הוסר לחלוטין.

באגף החופים של עיריית אשדוד מסבירים כי בשבועיים האחרונים הים היה סוער מאוד, וייתכן שבשל כך נגרמו זיהומים נקודתיים במים. עוד הוסיפו כי המעבדות אינן פועלות באופן מלא בתקופת החג, והבדיקה האחרונה התקיימה לפני יומיים. "בתקופה רגילה, ללא חגים, היינו יכולים לבצע בדיקה חוזרת, ועל פי הניסיון, החוף לא היה נסגר. בהיעדר סיבה אחרת לזיהום הנקודתי, והגורם האפשרי היחיד הוא ימי הסערה, אנו מבקשים לבצע בדיקה חוזרת. עם זאת, המעבדות כרגע סגורות. אנו פועלים למציאת מעבדה פתוחה כדי לקחת דגימות חוזרות ולוודא שוב את מצב המים".

כך או כך, בחוף לידו מונף כעת דגל שחור, בשל משבי רוח חזקים שצפויים להתחזק בשעות אחר הצהריים ולהגיע למהירות של 50-60 קמ"ש. בשל כך, הרחצה נאסרה באופן מוחלט.

בעקבות זאת, פנו שירותי הכבאות וההצלה לתושבי העיר בקריאה לחזק את הסוכות לקראת החג ולוודא שהן יציבות, מחשש לקריסתן בשל הרוחות החזקות. כמו כן, הם הדגישו את החשיבות שבהרחקת חפצים קלים ורהיטים מהחצרות והמרפסות, על מנת למנוע נזקי רכוש ופציעות שעשויות להיגרם עקב נפילת חפצים במזג האוויר הסוער.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר