שאול שניידר, יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד השתתף בוועידת התחבורה, התשתיות והאנרגיה, בה לקחו חלק בכירים בענפים אלו.
הוועדה התמקדה בהשפעותיה של המלחמה על עולמות התחבורה והאנרגיה המתחדשת בישראל, בשיקום התשתיות שניזוקו באופן קשה בצפון ובדרום, ובתוכניות לעתיד תחבורתי יעיל יותר.
שניידר דיבר על התפקיד שלקח הנמל מאז אירועי ה-7.10 ומלחמת חרבות ברזל, ועל האתגרים העומדים בפני הנמל מאז. "נמל אשדוד הוא יעד אסטרטגי עבור חמאס וידענו שינסו לכוון אלינו", אמר, וסיפר על האבדות של צוות העובדים ועל הירתמותם למאמצי המלחמה, ובמקביל על המשך פעילות עובדי הנמל במסירות ותחת אש.
לצד ההישגים, שניידר התייחס גם לפגיעה המשמעותית בהכנסות הנמל עקב המלחמה. "ברבעון הרביעי של 2023 נחתכנו כמעט ב-50%. ברבעון השלישי, שהוא אחד מרבעוני השיא של חברת נמל אשדוד, ייצרנו פה באמת סכומים יפים וכיסינו את ההפסדים של שנת 2024", אמר ודיבר על האתגרים של הנמל כגוף ממשלתי בנושא. "נמל אשדוד זה נמל ממשלתי יחיד וככזה אין לו בעלי הון שיכניסו את היד לכיס ויסייעו בפיתוח תשתיות. אנחנו משקיעים בתשתיות כ-300 מיליון ש"ח בשנה. אנו צריכים להשקיע ולחדש מנופים ורציפים אחרת לא נוכל להתחרות, וגם במקביל בעשור האחרון העברנו למדינה דיבידנד של מיליוני שקלים. כדי לעמוד בתחרות אנחנו חייבים לגייס הון".
שניידר סיפר כי הוא הציג לשרים הממונים ולהסתדרות מתווה גיוס הון בצורה מהירה כדי להמשיך ולתמוך בפעילות הנמל ולאפשר את העבודה השוטפת. "המדינה תמשיך לשלוט ב-51% ממניות החברה, וב-49% הנותרים יהיו שייכים לציבור בהנפקה בבורסה הישראלית. זה אמור להכניס לחברה סדר גודל כמיליארד שקל, וגם המדינה תיהנה מזה".
רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"