במסגרת פרויקט אסטרטגי חדש בהשקעה של למעלה מחצי מיליארד שקלים, יוסבו הרציפים 7 ו-9 בנמל אשדוד לרציפי מטען כללי ותפזורות לסוגיהן, וגם לרכישת מנופים חדישים.
השדרוג צפוי להפחית משמעותית את זמני ההמתנה של האוניות בנמל, מה שיוביל לחיסכון בעלויות. היכולת לטפל במגוון רחב יותר של מטענים תספק ללקוחות גמישות רבה יותר ותאפשר להם לבצע ייבוא ויצוא של מגוון מוצרים.
פרויקט הכנת שטחי האחסנה יימשך כ-8 חודשים ובסיומם עורף הרציפים יוכלו לקלוט מטענים מסוג מטען כללי, תפזורות ורכבים. הסבת הרציפים תכלול פינוי מנופי העורף של המכולות, הכנת שטחי האחסנה לטובת אחסון של מטען כללי, הצטיידות במנופי זרוע חדשים ומתקדמים בעלי רדיוס עבודה מירבי של 48 מטרים אשר מתוכננים לטפל במטען כללי ותפזורות, ובפרויקטים מיוחדים במשקל עד 124 טון. מדובר בתוספת כוח משמעותית ליכולת התפעולית למטענים מסוג זה, ברציף המסוגל לקבל אוניות במשקל של עד 100 אלף טון.
"אני גאה ביציאתו לדרך של המהלך, שהינו יריית הפתיחה לייעול השירות למטען הכללי", אמר שאול שניידר יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד. "זאת, כחלק מתוכנית השקעות אסטרטגית שאנו מובילים בנמל של הפיכת הרציפים לרציפים מתמחים.
"לאחרונה סיימנו פרויקט של 2.2 מיליארד שקל כדי לתת שירות לאוניות ענק של החברות הגדולות, בנוסף, השקענו במנופים חדשים בטכנולוגיה המתקדמת בעולם ונמשיך להשקיע ולהוביל את תחום הנמלים בישראל ובעולם".
ניסן לוי, מנכ"ל נמל אשדוד, הוסיף: "נמל אשדוד ממשיך לפעול לייעול השירות ולמען קיצור התורים בנמלים לטובת המשק והכלכלה בישראל. מדובר בפרויקט מורכב ומאתגר, הנעשה מבלי לפגוע ברציפות התפקודית של הנמל. הסבת הרציפים למטען כללי והגדרתם כרציפים יעודיים למטען כללי, לצד מאמצים נוספים, יסייעו לנו להתמודד עם התור התפעולי ולצמצם את התעדוף הקיים היום בכללי רספ"ן למטענים אחרים. אנחנו ממוקדים ברצון לתת שירות מהיר ויעיל יותר ללקוחותינו".
רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"