ניסן לוי, מנכ"ל נמל אשדוד, השתתף אתמול בוועידת תשתיות לעתיד בתל אביב, בה דנו בחדשנות, תכנון ופיתוח כלכלי. לוי השתתף בפאנל שעסק בצד העסקי של חברות התשתית הממשלתיות, לצד דני סופר, משנה למנכ"ל מקורות.
לוי הצהיר כי נושא הנפקת נמל אשדוד נמצא בדיון. "נמל אשדוד מתמודד כמו חברה פרטית עסקית, יעילה ורווחית. למרות המלחמה וכל האתגרים, בנמל שוברים שיאים של הכנסות, גם ברבעון הרביעי".
לדבריו, נמל אשדוד המשיך לעבוד כרגיל גם בזמן המלחמה, תוך גילוי גבורה אזרחית של העובדים. "גם כשנורו טילים מעל לראשים של המנופאים, הם עלו למנוף והראו גבורה אזרחית והנמל המשיך לעבוד כרגיל".
לוי התייחס גם למשבר עם החות'ים ואמר כי לא הייתה לו השפעה משמעותית על פעילות הנמל. "גם בתקופה האחרונה, כשהמלחמה עברה לצפון והרציפים בנמל ארחו את בסיס חיל הים ונתנו שירות למערכת הביטחון, שמרנו כל הזמן על עבודה רציפה והעורק הראשי של ישראל נשאר פתוח לקבלת הסחורות ולכך שלא יחסר דבר למשק.
"המשבר עם החות'ים לא היה משמעותי. חברות הספנות החליטו איפה הן רוצות לפרוק את הסחורה. הייתה תקופה שרכבים לא פקדו אותנו. אנחנו צריכים להיות במצב שבו הרציף מחכה לאוניה, זאת המטרה שלנו".
בנושא המתנת האוניות התייחס לוי ואמר: "בנמל אשדוד ממתינות 10 אוניות, מדובר על תור לא גדול. אנו משקיעים משאבים רבים על מנת לייעל את השירות. התחלנו בימים אלו בתהליך להסבת הרציפים 7, 8 ו-9 לרציפי מטען כללי ותפזורות לסוגיהן, כמו גם, לרכישת מנופים חדישים. להפוך אותו למודרני ויעיל. זוהי תוספת כוח משמעותית ליכולת התפעולית למטענים מסוג זה".
רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"