פקחית מחלקת דוחות בשבת
פקחית מחלקת דוחות בשבת

מארגני המחאה על אירועי השבת: "יריקה בפנים של תושבי העיר"

מארגני מחאת השבת מגיבים לחלוקת הקנסות ומבטיחים כי ההפגנות ימשיכו. מאידך, גם חברי הכנסת שולפים את התותחים הכבדים ותוקפים בחריפות את ראש העיר ומדיניות האכיפה

פורסם בתאריך: 3.2.18 20:50

     

לאחר שביום שישי טען ראש העיר כי מתגבש פתרון בסוגיית השבת, פקחים מטעם העירייה חילקו לראשונה קנסות בסך 320 שקלים.

חברי כנסת הביעו את דעתם החריפה בעניין הנעשה בעיר, אך הפעם הביקורת התקבלה גם מתוך מפלגת השלטון/ ח"כ צחי הנגבי (הליכוד) אמר באירוע שבת תרבות כי "חוק המרכולים הוא חוק מטומטם, זו יריקה בפניו של הציבור החילוני שהוא רוב מוחלט ".

מארגני מחאת השבת הערים לקולות הללו לא נשארו חייבים. גיא סער, ממובילי המחאה אמר לפעילים : "תספרו לכולם שאתם חלק מהיסטוריה, תספרו לכולם שביחד ננצח, שיעור אזרחות קורה בימים אלו ברחובות העיר. היום גם מפלגת הליכוד מפנה עורף לראש העיר, והשר צחי הנגבי בעצמו אומר לראש העיר יחיאל לסרי שהוא עושה טעות. ביום רביעי הקרוב 7.2 כולנו נגיע לבניין מועצת העיר בשעה 18:00 כדי לומר לראש העיר ולחבריו שהם עושים טעות מרה. במוצ״ש 10.2 בשעה 19:30 הפגנה נוספת בכל הכוח".

סער אמר הערב ל"כאן דרום": "נחצה קו אדם וראש העיר מראה את אטימותו לתושבים ולמחאה. זו יריקה בפנים של תושבי העיר. בשבוע הקרוב מתקיימת ישיבת מועצה בשעה 18:00 ואנו נגיע לשם. הוא קורא להרגעה ופועל בדיוק ההפוך ממה שנדרש מאדם שמעוניין בהרגעה. שקט לא יהיה והמחאה הוציאה הודעה ברורה לגבי מה שנדרש מנבחר ציבור לבצע עבור התושבים. לא מעניינים לעבוד עבור התושבים? אל תצפו לשקט"!

סיון מרילי ל"כאן דרום": "למרות הצהרותיו "המבטיחות" של ראש העיר בדבר נסיונותיו להרגעת הרוחות, היום נחצה קו אדום נוסף. במקום התראות החלו לחלק קנסות בסך של 320 ש״ח במתחם הביג פאשן, שהוחרג על ידי העיריה ב 2015, כמתחם שיפעלו בו עסקים בשבת. דיבורים לחוד ומעשים לחוד! מובילי המאבק רואים בכך הפרה של האיזון והסטטוס קוו בעיר. לא ננוח ולא נשקוט עד שיתוקן חוק העזר העירוני".

עליית מדרגה במדיניות האכיפה

כאמור, במהלך השבת ובצאתה חברי הכנסת הביעו את דעתם בנושא השבת באשדוד. כך למשל ח״כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) תקפה בחריפות ואמרה: ״ההבטחה של דרעי על כך שחוק המרכולים לא ישפיע נתבדתה, ממש כפי שציפינו. בחסות החוק החדש ראש העיר לסרי פועל על מנת לשנות מהיסוד את הסטטוס קוו באשדוד, עיר בעלת רוב חילוני מובהק. התעללות בבעלי עסקים קטנים בקנסות זו הפרה בוטה של מרקם החיים בעיר אשדוד ופגיעה קשה בבעלי העסקים. אסור לעבור על כך בשתיקה. אני תומכת במאבק התושבים שנפלו קורבן לפוליטיקה גדולה ופוליטיקאים קטנים. כל מי שמאמין בכך ששבת שייכת לכולנו חייב ליטול חלק במאבק ולומר את דברו. היום מדובר באשדוד, מחר באילת ואחר כך בכל הארץ. הגיע הזמן לשים את המחלוקות בצד ולפעול ביחד למען ישראל פתוחה, יהודית ודמוקרטית.

ח״כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו): "ראש העיר יחיאל לסרי- רק השבוע טענת שאתה מקיים הידברות עם התושבים ופועל לקירוב לבבות בעירך. טענת שקיים פתרון ולא תתן יד לפילוג העיר. היום, לראשונה מזה שנים, שלחת פקחים לחלק דוחות לעסקים הפתוחים בשבת בביג באשדוד. ככה ״מקרבים לבבות״. ״שאפו״.

ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני):

אשדוד היא עם ישראל בהתגלמותו: יוצאי ויוצאות מרוקו, אשכנזיות ואשכנזים, יוצאי חבר העמים, חילוניות, חילונים, מסורתיים וחרדים. הרבה חרדים? רק 10%. אז איך זה שסוגרים להם את העיר בשבת?

ח"כ סאלח סעד בתגובה לחלוקת דוחות לבעלי העסקים במתחם "ביג" באשדוד: "לא ניתן ששר הפנים, אריה דרעי וראש הממשלה נתניהו, ימשיכו להרוס את המדינה ולעשות בה כרצונם- אזרחי ישראל לא מריונטות של אף אחד. המרכולים היחידים שצריך לסגור זה את "מרכולי הקומבינות" שפתחתם בכנסת ישראל והמסחרה הבלתי נגמרת של חוקים פרסונליים על בסיס של "קח ותן", על חשבון הציבור.

הגיע הזמן לבטל את החוק ההזוי הזה- לא אחרי הבחירות, עכשיו. לא ניתן לקומץ דיקטטורים לפגוע בפרנסה של אזרחי המדינה ולסגור אותנו בבתים. מדינת ישראל לא תהפוך לבית סוהר ואתם לא לסוהרים. מיד כשהחוק הארור עבר הגשתי הצעת חוק לביטול חוק המרכולים. קריאה אחרונה לאותם ח"כים שפישלו ונכנעו ללחצים ולחוק האווילי הזה, לחזור בהם, ללכת עם האמת ולהצביע- הפעם עבור האזרחים. זו חובתכם כנבחרי ציבור".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר