לאחר שהתקבלו תלונות של תושבי רובע ח' על מטרד רעש מהתחבורה הציבורית ברחוב הצבעוני. הגיעה נציגת איגוד ערים לאיכות הסביבה לבדוק במה דברים אמורים.
להלן תגובתה כפי שנוסחה במכתב שהגיע למערכת 'כאן דרום' ונשלח למנכ"לית איגוד ערים לאיכות הסביבה באשדוד כמו גם למנהל אגף רישוי עסקים ואיכות הסביבה בעיריית אשדוד: "במדידה מדגמית שנערכה בתאריך 10.7.17 נמדד מפלס רעש מצטבר של 64.8 דציבל החורג מהקריטריונים לרעש מהדרכים של הוועדה הבין משרדית לקביעת תקני רעש מכבידים…נמדדה גם עליה של יותר מ-10 דציבל של רעש הרקע. במהלך ביצוע המדידות נספרו בטווח זמן של 10 דק' 8 אוטובוסים".
ג'ימי קוז תושב רחוב הצבעוני ברובע ח', המשמש גם כוועד הבניין: "חיי כל הרובע השתנו. הפכו לסיוט. יש הרגשה שדופקים את החלשים" סיפור והוסיף "פתחנו קבוצה של תושבי האזור, וחצי בצחוק שאלנו האם זה חטא לגור ברובע ח'? אני לא גר בבנין ישן. זה דירות של 2 מליון ש"ח אבל מרגיש שאנחנו חיים במזבלה. לא הגיוני ולא סביר לחיות ברעש כזה. בטח לא עם שלושה קטנטנים בבית. הילד שלי מבקש ממני לא לשבת בסלון, כי רועש שם מידי. פשוט אי אפשר לחיות ככה!"
רעש מכביש סואן, רעש אוטובוסים, רעש רכבת וצפירות נהגים העולות מציר תנועה מרכזי הם רק חלק מגורמי רעש תחבורתי עלולים לגרום לעוגמת נפש גדולה. מלבד רעש המכוניות עצמן גם תשתיות הכבישים משפיעות על הרעש שהתושבים חשופים אליו. אמנם בארץ אין תקן רשמי לכך, אך המשרד להגנת הסביבה אימץ את הערכים שנקבעו על ידי משרד התחבורה בארה"ב האומרים כי במידה וישנו חשש כי קיים רעש הגבוה מ-67 דציבלים בסביבת מגורים, או מעל ל-62 דציבלים בסמוך למוסדות ציבור (בית ספר, בית כנסת וכו') חובה על הרשות להשתמש בכל האמצעים שברשותה לצמצום הרעש.