תחום הסחר המקוון ממשיך לשבור שיאים בישראל. מנתוני חברת דואר ישראל לסיכום שנת 2018 עולה, כי למעלה מ-65 מיליון חבילות נמסרו השנה מחו"ל במשקל כולל של 14,100 טון, מול 61 מיליון חבילות שנמסרו ב-2017.
אשדוד מדורגת במקום ה- 18 בארץ בהזמנת חבילות ביחס לגודל האוכלוסייה עם 2.02 מיליון חבילות כאשר כל תושב אשדוד הזמין מחו"ל 7.99 חבילות בממוצע.
הרחובות העצמאות והציונות שברובע הסיטי בעיר נמצאים בצמרת הרחובות בארץ שתושביהן הזמינו השנה הכי הרבה חבילות. גם השנה הם דורגו בעשירייה הראשונה בישראל בדומה לשנה הקודמת.
מדד החבילות בדואר ישראל 2018: דירוג הערים שמזמינות הכי הרבה בישראל
ערים | מספר חבילות | כמות חבילות לתושב | דירוג ב 2017 |
1. רמת גן | 1.9 מיליון | 11.46 | 7 |
2. פתח תקווה | 2.97 מיליון | 11.14 | 5 |
3. גבעתיים | 682 אלף | 10.85 | לא נכנסה לדירוג |
4. נהריה | 705 אלף | 10.65 | לא נכנסה לדירוג |
5. באר שבע | 2.3 מיליון | 10.46 | 6 |
6. ראשון לציון | 2.79 מיליון | 10.41 | 3 |
7. הרצליה | 1.1 מיליון | 10.39 | 11 |
8. מודיעין–מכבים–רעות | 947 אלף | 10.03 | 12 |
9. חיפה | 3.1 מיליון | 9.8 | 14 |
10. כפר סבא | 1.1 מיליון | 9.79 | 10 |
11. אשקלון | 1.5 מיליון | 9.6 | 9 |
12. תל אביב – יפו | 5.1 מיליון | 9.53 | 19 |
13. רחובות | 1.3 מיליון | 9.02 | 8 |
14. חולון | 1.8 מיליון | 8.81 | 18 |
15. רעננה | 765 אלף | 8.65 | 20 |
16. חדרה | 886 אלף | 8.6 | 17 |
17. נתניה | 2 מיליון | 8.14 | 16 |
18. אשדוד | 2.02 מיליון | 7.99 | 15 |
19. בת ים | 1.3 מיליון | 7.97 | 13 |
20. ירושלים | 4.4 מיליון | 4.41 | 21 |
מנתוני דואר ישראל עולה עוד, שגם בשנת 2018 האתרים עלי אקספרס ואיביי היו אתרי הקניות הפופולריים בקרב הישראלים, אחריהם: אמזון, נקסט, אסוס ואתרי הגאדג'טים ,Gear Best ואתר הגאדג'טים והאלקטרוניקה הסיני עם הכתובת הישראלית Geek buying.co.il.
עלי אקספרס הוא האתר המוביל בהזמנות, כאשר 50% מההזמנות כיום לישראל מתבצעות באמצעותו. אמזון, נקסט ואסוס הציגו את הקפיצה הגדולה ביותר מבין האתרים המובילים השנה.
מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין: "עולם הסחר המקוון בישראל עשה קפיצת מדרגה נוספת השנה. הישראלים אימצו את הכלכלה הדיגיטלית ושינו את הרגלי הצריכה שלהם, כאשר הצרכן הישראלי כיום נבון יותר, מתוכנן יותר, משווה מחירים ומחפש את העסקה המשתלמת עבורו. לראיה אנו רואים השנה עליה דרמטית במשקל הפריטים המוזמנים מחו"ל, והזמנה של יותר פריטים מנוטרים ופריטי פריים, פריטים גדולים ויקרים יותר, גם אם הגידול בהזמנות מתון יחסית מול שנים קודמות. הקטגוריות המובילות בהזמנות השנה הן ביגוד והנעלה, כלי בית, אביזרים למטבח, אבל גם גאדג'טים ומוצרי אלקטרוניקה ומחשבים, וויטמינים וקוסמטיקה, בהם פערי המחירים עדיין גבוהים מול ישראל".