יוחאי אלקיים ז"ל היה מדריך כושר וצוללן, בן 28 במותו, שהכיר את הים מקרוב והיה אדם זהיר ואחראי. בקיץ הוא שילם בחייו כשזינק לים הסוער בניסיון להציל אישה טובעת.
במהלך השבוע שעבר נדהמה משפחתו של יוחאי לקבל חשבון ע"ס 787 שקלים על טיפול ופינוי יוחאי בניידת טיפול נמרץ. מתוך המסמך משתמע כי קופת החולים השתתפה חלקית בלבד בכיסוי הסכום.
לאחר זעזוע שאחז את המשפחה פרסמה אחותו את הפוסט ברשת הפייסבוק שהפך בין רגע לויראלי:
חברתו של יוחאי ז"ל, אווה בן לולו שוחחה עם כתבנו ומסרה: "היינו בהלם, אני חושבת שזה אטום מצידם. הבן אדם קיפח את חייו להציל מישהי זרה שבכלל לא הכיר. זה לא העניין של הכסף כמו החוסר רגישות שהמשפחה צריכה לפתוח מכתב כזה".
פנינו לדוברות מגן דוד אדום, וזו תגובתם:
אנו משתתפים בצערה של המשפחה ומצרים על כך שלא פנתה ישירות למד״א לבירור החיוב, שכן במקרים מסוג זה קופת החולים מחוייבת לשאת במלוא התשלום. לאחר שנודע לנו, פנינו לקופת החולים שהסדירה היום את העניין.
נבקש להבהיר כי על פי חוק, מד״א שאינו מתוקצב ע"י המדינה, מחוייב לגבות אגרת תשלום עבור כל פינוי לבית החולים וברוב המקרים קופות החולים מכסות את תשלום האגרה. לכן, בכל מקרה של אי ודאות בנוגע לחיוב שלא שולם, אנו ממליצים לפנות אל מד״א לקבלת הכוונה.
תגובת קופת החולים הכללית: ״ראשית, אנו משתתפים בצערה של המשפחה על מות יקירם. לאחר בדיקה מהירה התברר כי המשפחה כלל לא פנתה למרפאה לגבי הודעת החיוב. מרגע קבלת הודעת החיוב הונחה צוות המרפאה לבצע תשלום מיידי וליידע על כך את המשפחה.״