באשדוד נפגעו בתאונות דרכים 932 הולכי רגל בעשור האחרון (2018-2009), מהם 37 נהרגו ו-129 נפצעו באורח קשה. בשנת 2018 נפגעו בעיר 86 הולכי רגל – שניים מהם נהרגו.
מתחילת השנה נהרגו בכבישי הארץ 35 הולכי רגל. מדי שנה נפגעים בתחום העירוני 3,200 הולכי רגל בממוצע בתאונות דרכים. בנוסף, עולה כי מדי שנה נהרגים 75 הולכי רגל בממוצע בתחום העירוני ונפצעים באורח קשה 560 הולכי רגל בממוצע.
מתנדבי עמותת אור ירוק בדקו באופן מדגמי 233 מעברי חציה (177 מעברי חציה לא מרומזרים ו-56 מעברי חציה מרומזרים) ב-29 רשויות ברחבי הארץ.
מהבדיקה עולה כי ב-69% ממעברי החציה שנבדקו לא היה קיים פס האטה לריסון מהירות נסיעת כלי הרכב. ב-66% ממעברי החציה שנבדקו לא הייתה קיימת תאורה שתגדיל את נראותו של הולך הרגל בשעות החשכה ותאפשר לנהג להבחין בו מרחוק. ב-61% ממעברי החציה שנבדקו לא היה קיים תמרור המתריע על הימצאות הולכי רגל. 48% ממעברי החציה שנבדקו היו דהויים או מחוקים. ב-23% ממעברי החציה שנבדקו לא הייתה קיימת הנמכה בכניסה וביציאה ממעבר החציה לטובת אנשים עם כיסאות גלגלים ועגלות ילדים. 44% מהולכי הרגל חצו את הכביש באופן לא תקין – 35% לא חצו במעבר החציה ו-9% חצו את הכביש באור אדום.
בתוך כך באור ירוק גם מיפו את “הרחובות האדומים” בערים במהלך השנים 2015 עד 2017 לגבי כלל סוגי תאונות הדרכים.
מהנתונים עולה שהרחוב הכי מרובה בתאונות בעיר אשדוד היה שדרות סנה משה שבשלוש השנים אירעו בתחומו תשע תאונות דרכים, שבהן נפגעו 15 בני אדם. אחריו רחוב רוגוזין עם שמונה תאונות כולל הרוג אחד, יצחק הנשיא עם שש תאונות והרוג, הבנאים ורמב”ם.
שני רחובות שנחשבים מאוד מסוכנים ומרובי תאונות בעיר, הרצל ואלטלנה, לא נמצאים ברשימה. מאור ירוק נמסר שהם לא נכנסו כי בשנת 2017 לא אירעו בהם תאונות דרכים עם נפגעים.
בשנת 2018 כבר השתנתה התמונה, והרצל ואלטלנה טיפסו לצמרת המפוקפקת של הרחובות האדומים בעיר. באותה שנה חלה עלייה חדה בכמות התאונות והנפגעים בקרוב ל-100 במספר לעומת שנה קודם לכן. מתוך קרוב ל-500 איש שנפגעו בתאונות ב-2018 נהרגו ארבעה בני אדם ו-21 נפצעו באורח קשה.