היום (ב') בשעה 12 יתפרסם דו"ח של מבקר המדינה על השלטון המקומי בארץ ובתוכו פרק גדול שמוקדש למיזם התחבורה הירוקה באשדוד. הוא צפוי לעסוק בין השאר בפערים, התקציביים ואחרים, שבין הפרויקט על הנייר כפי שהוצג בתחרות "הקול הקורא" שבה השתתפו עוד 17 רשויות מקומיות והעיר אשדוד נבחרה – לבין היישום בפועל.
כבר עתה ברור שבדוח יש ממצאים לא פשוטים מבחינת עיריית אשדוד וגם עבור גורמים אחרים שמעורבים בו, כמו משרד התחבורה. אחד החששות בעירייה הוא מפני האפשרות שבדוח יהיו המלצות לחיוב אישי.
לקראת גיבוש הנוסח הסופי של הדוח התנהלה חלופת מכתבים בין עיריית אשדוד למשרד מבקר המדינה. בעירייה טענו שלא ניתנה להם אפשרות להביא לידי ביטוי את התמונה המלאה של ניהול הפרויקט ואף לא הוציאו מכלל אפשרות שיעתרו לבג"ץ.
התקציב המקורי שנקבע בקול הקורא שבמסגרתו זכתה העירייה במיזם עמד על 220 מיליון שקל. אולם זמן קצר אחרי היציאה לדרך התברר לעירייה שיש פער עצום בינו לבין הדרישות בשטח, ובמשרד התחבורה הסכימו להגדיל את התקציב ל-291 מיליון. גם זה לא הספיק. החלפת תשתיות ותקשורת חכמה, תחנות חכמות, אוטובוסים חשמליים, עשרות קילומטרים של כבישים ושבילי אופניים וגם הבלגן עם כיכר רמון שמעל המנהרה, שלא נערכו לפתור את הבעיה שכרוכה בה — כל אלה ומרכיבים נוספים ניפחו את התקציב לחצי מיליארד שקל. לא כל הגורמים במשרדי התחבורה והאוצר “התלהבו” מהשינויים העצומים. לפי נתוני העירייה, עד היום כבר הושקעו בפרויקט REWAY בפועל כ-150 מיליון שקל.