אחר הצהריים ואתם ממהרים לחזור מהעבודה, לאסוף את הילדים, להספיק סידורים לפני שהיום נגמר? כדאי שתורידו את הרגל מהגז או צאו רבע שעה מוקדם יותר. על פי ניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלמ"ס, השעה המסוכנת ביום, בה הכי הרבה בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בשנת 2018 היא 16:00-17:00 במהלכה נפגעו 1,753 בני אדם. השעה המסוכנת אחריה גם היא אחר הצהריים – בין 17:00 ל- 18:00 ובמהלכה נפגעו בשנה שעברה 1,685 בני אדם.
השעה בה מספר הנפגעים בתאונות דרכים באשדוד היה הגבוה ביותר בשנת 2018 היא בין ארבע לחמש אחר הצהריים (16:00-17:00) – במהלכה נפגעו 48 בני אדם.
בסוף השבוע תעבור ישראל לשעון חורף וכבר בחמש אחר הצהריים יהיה חשוך בחוץ. באופן כללי ניתן לראות כי שעות אחר הצהריים הן השעות המסוכנות, מגמה שמתחילה בשעה 15:00 והולכת ופוחתת בשעה 20:00, כמו גם שעות הבוקר בין 07:00-09:00.
כאשר בוחנים את השעות הקטלניות ביותר, אלה שבהן נהרגים הכי הרבה בני אדם בתאונות דרכים, ניתן לראות כי בין השעות 18:00-19:00 נהרגו הכי הרבה בני אדם (25) בתאונות דרכים בשנת 2018.
גם בתחום העירוני שעות הצהריים המאוחרות ואחר הצהריים היו הקשות ביות בשנת 2018 כאשר מספר הנפגעים הגבוה ביותר, מעל אלף בני אדם נפגעו בין השעות 16:00-17:00. בערים השונות ניתן לראות כי השעות המסוכנות משתנות מעיר לעיר, בולטות במיוחד חיפה שבה כבר שנה שניה ברצף השעה בה הכי הרבה נפגעים בתאונות היא 16:00-17:00 ואשקלון שבתחומיה זו שנה שניה ברציפות שהשעה עם מספר הנפגעים הרב היא בין 13:00 ל 14:00.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בשעות העומס על הכבישים, בבוקר ואחר הצהריים, כאשר נוסעים יותר כלי רכב קיים גם סיכון גדול יותר להתרחשות תאונת דרכים. בשעות הללו המשטרה חייבת לרכז אכיפה ולמקד אותה לכבישים העמוסים והסואנים. ריכוז פעילות בשעות מרובות התאונות יצור אווירה הרתעתית שיכולה לצמצם באופן משמעותי את מספר תאונות הדרכים".