תושבים באשדוד מתלוננים שאוטובוסים של חברת אפיקים עוצרים בתחנות רחוק מהמדרכות, מה שמסכן את הנוסעים לעלות לאוטובוסים ולרדת מהם ומקשה עליהם.
אחת המתלוננות היא ח"ב (86), תושבת העיר ששמה שמור במערכת, שנפצעה בינואר האחרון בעת שניסתה לעלות לאוטובוס. “זה קרה בקו 14 עם אוטובוס שעצר רחוק מהמדרכה, שם חיכיתי בתחנה. ירדתי מהמדרכה ומיהרתי לכיוון האוטובוס. כשרציתי לעלות, נפלתי, נחבלתי ונפצעתי. אחרי שלושה שבועות של טיפולים רפואיים המשכתי להיות מרותקת לביתי במשך שבועות ארוכים, ובשל כך נאלצתי לוותר על התנדבותי בקהילה, ומאז הפציעה אני הולכת עם מקל. עד לתאונה הייתי במצב טוב לגילי ועצמאית בתפקודי. הפציעה פגעה קשות באורח חיי ובחדוות החיים להם הייתי רגילה”.
בעקבות הפציעה תבעה הקשישה באמצעות עו”ד סימה טל ופוצתה על ידי החברה וחברת הביטוח שלה בהסכם פשרה שקיבל תוקף של פסק דין. “אני יודעת שעל פי חוק על האוטובוס לעצור במפרץ התחנה קרוב ככל האפשר למדרכה. הקושי לעלות לאוטובוס מהכביש הוא לא רק פונקציה של גיל. גם אימהות עם ילדים קטנים ועם עגלות מתקשות בכך".
מאפיקים נמסר בתגובה: “החברה משקיעה רבות בתחום בטיחות הנוסעים ומכשירה באופן שוטף את נהגיה. יש לזכור כי תחנות אוטובוסים במדינת ישראל, כמו במדינות אחרות בעולם, משרתות קווים רבים ומפעילי תחבורה ציבורית רבים, ועל כן לא פעם נגרמים עומסים בכניסת אוטובוסים אליהן. בנוסף, לצערנו, מפרצי תחנות האוטובוסים משמשים לחניית כלי רכב פרטיים באופן בלתי חוקי, דבר אשר מפריע לכניסת האוטובוסים לתחנות בצורה הראויה ואינו מאפשר עצירה קרוב למדרכה. יחד עם זאת, חידדנו שוב מול הנהגים את חשיבות עצירת האוטובוסים קרוב למדרכה ככל שמפרץ התחנה מאפשר זאת”.