“לאור ההחלטה החד צדדית להוציא את מחלקת ים מנמל אשדוד רוב ועד תפעול, ציוד מכני ובתי מלאכה הודיעו על התפטרותם”, נמסר ביום שני לעובדים בנמל. זאת לאחר שזמן קצר קודם לכן הודיעה ההסתדרות על הסכם להעברת כ-120 נתבים ועובדי גוררות ליד חברת נמלי ישראל, חנ”י, או לידי חברת בת שלה.
גורם המקורב לעניין אמר שההסכם נחתם מעל לראש של הוועדים והפתיע אותם. כזכור, בחודש אוגוסט נחתם הסכם דומה בנמל חיפה, אולם אז אמרו בנמל אשדוד שאין סיכוי שדבר דומה יקרה אצלם.
על פי ההסכם, עובדי מחלקת ים באשדוד יקבלו אחריות בלעדית על כל שירותי הניתוב והגרירה במרחב הימי של נמלי אשדוד, הכולל את הנמל הקיים ואת נמל הדרום החדש, שבנייתו בעיצומה וצפוי להיפתח במחצית הראשונה של שנת 2021.
ההסכם נחתם בין יו”ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו”ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, מנכ”ל חברת נמלי ישראל שלמה ברימן, מנכ”ל נמל אשדוד בפועל איציק כהן ויו”ר איגוד קציני הים אבי לוי.
לפי ההסכם, כל פעולות הניתוב והגרירה בנמלים באשדוד ייערכו אך ורק על ידי עובדי חנ”י, וזאת תוך כדי שמירת כל תנאי העסקתם הנוכחיים כפי שהיו בנמל אשדוד והבטחה לתשלום כל התמורות שסוכמו במסגרת הרפורמה משנת 2005.
“המעבר”, נאמר בהודעה, “יבטיח להם ביטחון תעסוקתי ותמיכה פיננסית של אחת מהחברות החזקות והיציבות במשק, שאף הוסכם כי תישאר חברה ממשלתית ולא תופרט”.