נמל אשדוד חתם על הסכם לקליטת גוררת חדשה המיועדת להכנסת ולהוצאת אוניות ענק באורך של כ-400 מטר, בעלות קיבולת של כ-18,000 TEU, בעלות שוקע של כ-16 מטר. כמו כן, הגוררת החדשה בעלת 73 טון כוח משיכה ודחיפה, מצטרפת לשתי גוררות קודמות זהות שנחכרו לאחרונה עם מיטב הטכנולוגיות החדשות, כחלק ממהלך שמטרתו היה להגיע לשלוש גוררות עוצמתיות שיאפשרו תמרוני אוניות ענק. הגוררת נבנית במספנה טורקית ותסופק לקראת אמצע שנת 2021.
איציק כהן, מנכ"ל בפועל של נמל אשדוד: "ההשקעה בחכירת הגוררת השלישית מצטרפת להשקעות נוספות שביצענו בנמל, במטרה להביא לקידום המערך התפעולי, כמו גם מתן מענה מתקדם לתמרון אוניות ענק. נמל אשדוד רואה בפעולות אלה אמצעי נוסף בהיערכות לתחרות אשר יאפשרו לנמל לעמוד בסטנדרטים מקצועיים בינלאומיים".
בנוסף לכך, לפני כשבוע קיבלה מחלקת הים בנמל אשדוד את סירת הנתב החדשה שנבנתה במספנת אלוטק בפינלנד. סירת הנתב עשויה אלומניום, היא מצוידת במיטב המכשור האלקטרוני כולל ECDIS, ושוויה עומד על כ-1.6 מיליון יורו. בסירה הותקנו שני סנפירים לייצוב טלטולים ומיכלי מים למילויים בחורף, ומהירותה מגיעה ל- 25 קשר. מדובר בסירה הזהה לסירת נתב המשמשת כיום בנמל אשדוד.