ימים אלה, "ימי הקורונה", מייצרים לכולנו מציאות חדשה ומאתגרת בה היכולת להסתגל לשינויים מהירים וחדשניים ישפיעו על החוסן העסקי העירוני. אשדוד, מיד לאחר ועידת איקומרס אשדוד, החלה בהערכות להפוך לבירת הסחר המקוון של ישראל, אך לאור מגפת הקורונה, סגנית ראש העיר שרון מרק וצוות האגף לקידום עסקים בעיריית אשדוד האיצו את תהליכי העבודה ובימים האחרונים הם נערכו לחיזוק העסקים הקטנים בעיר, ביניהם: אתר סחר דיגיטלי ומשלוחים עד לבית, קמפיין לעסקים מקומיים וקו חם לשאלות ופניות של עסקים לרשויות. זאת בנוסף להודעת ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי על דחיית הארנונה לעסקים לחודש מאי על מנת להקל בתקופה זו על בעלי העסקים.
הרעיון העומד בבסיס התכנית היא להציע לכל אותם עסקים קטנים ובינוניים בעיר המספקים משלוחים לבתי הלקוחות, להיעזר בסל שירותים שמעניקה העירייה, זאת באמצעות ״שומרים על הבית קונים באשדוד״ – קמפיין חדש שעלה הבוקר לאוויר ונועד לייצר הזדהות וחיזוק לעסקים המקומיים. הקמפיין כולל הנגשה ופרסום עסקים קטנים המספקים משלוחים עד לבית, ע"פ מיפוי שנערך באגף וברשתות החברתיות ובאמצעות אתר סחר אונליין מקומי, שאנו מקווים כי יעלה בהמשך השבוע, ויעניק לכל עסק מקומי שיחפוץ את האפשרות לפרסם ללא עלות.
מרק: ״כאשר פרצה המגפה בסין צפינו את הנולד והחלנו באגף לקידום עסקים ותעשייה בפעולות לקראת ימים אלו. כמי שהצהירה כבר בספטמבר 2019, יחד עם ראש העיר ד״ר לסרי, על 'אשדוד בירת הסחר המקוון', אנו עוברים היום לסחר עירוני אונליין מוקדם מהצפוי. המציאות כפתה עלינו להקדים את השקת האתר לסחר אונליין מקומי אשר יעלה בימים הבאים, ובמקביל אנחנו עמלים על תכנית שיקום ליום שאחרי ומזמינים את בעלי העסקים לפנות אלינו בכל דבר".
כבר עתה פנו לא מעט עסקים בעיר ונהנים מהשירותים העירוניים המוצעים במסגרת הקמפיין. כך גם תושבים נוספים המעוניינים להצטרף לקמפיין, מוזמנים להיות חלק מהתכנית להחליף את תמונת הפרופיל בהתאם להנחיות בקישור:
www.facebook.com/profilepicframes/?selected_overlay_id=1543893292446853
עיריית אשדוד, באמצעות האגף לקידום עסקים ותעשייה, תמשיך ליזום ולקדם תכניות שיסייעו לעסקים הקטנים והבינוניים בעיר, במיוחד בימים אלה בהם יש חשיבות בעידוד וחיזוק חוסנם הכלכלי.
משלוחים באשדוד: