באשדוד נפגעו 647 הולכי רגל במעבר חציה בעשור האחרון (2010-2019), מתוכם 13 בני אדם נהרגו. בשנת 2019 נפגעו במעבר חציה בעיר 96 הולכי רגל, מהם אדם אחד נהרג, זאת לעומת 77 שנפגעו בעיר בשנת 2018.
רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"
על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס בשנת 2019 נהרגו 21 בני אדם בעת שחצו את הכביש במקום שאמור להיות הבטוח ביותר עבורם – מעבר החציה. רוב מכריע של ההרוגים במעבר חציה מצאו את מותם בתחום העירוני – 16 הרוגים מתוך 21 הולכי הרגל. בעשור האחרון מעל 16 אלף בני אדם נפגעו בעת שחצו את הכביש במעבר החציה, כ-1,650 נפגעים מדי שנה.
עוד עולה מן הנתונים כי בשנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים 2,170 הולכי רגל בעת שחצו את הכביש במעבר חציה. מדובר בלמעלה ממחצית מתוך כל הולכי הרגל שנפגעו בשנה זו בתאונות דרכים (3,471). בתחום העירוני נפגעו בשנת 2019 במעבר חציה 2,124 הולכי רגל , מתוכם 16 נהרגו ו-225 נפצעו באורח קשה.
העיר שבתחומיה נפגעו הכי הרבה הולכי רגל בעת שחצו במעבר חציה בשנת 2019 היא ירושלים – 256 הולכי רגל. תל אביב יפו – היא העיר השניה במספר הנפגעים בשנה זו – 243 הולכי רגל. במבט על העשור החולף לעומת זאת, בתל אביב נפגעו מעל 700 בני אדם יותר מאשר בירושלים כאשר חצו את הכביש במעבר החציה. 2,238 בתל אביב לעומת 1,509 בירושלים.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר: "הולכי רגל רבים מדי נפגעים מדי יום בתאונות במקום שאמור להיות עבורם בטוח ומוגן, מדובר במצב מטריד, במיוחד לאור העבודה שהפתרון לצמצום מספר הולכי הרגל הנפגעים במעבר חציה הוא פשוט לביצוע, אפקטיבי ואינו יקר. ברשויות המקומיות חייבים להתחשב בהולכי הרגל ולהציב פסי האטה במעברי החציה האדומים ובעיקר בסביבה בה קיים 2יכוז גבוה של קשישים וילדים כמו מרפאות, בתי ספר, פארקים ובתי אבות. פס האטה מוריד את הסיכון לתאונות ב-40% במקומות בהם הוא מותקן, מדובר בהשקעה פשוטה שיכולה להיות עבור אותם הולכי רגל ההבדל שבין חיים למוות".