בימי הקיץ ובוודאי בחופשה, בני נוער וצעירים רבים יוצאים לבילויים עד השעות הקטנות של הלילה. בחלק מהמקרים ישתו אלכוהול, חלקם ינהגו עייפים ובכל מקרה עשויים הבילויים הללו להעמיד את אותם צעירים בסיכון להיות מעורבים בתאונות דרכים במיוחד עכשיו לעומת יתר השנה.
באשדוד נפגעו בעשור האחרון (2010-2019) 247 צעירים (15-24) בתאונות דרכים בשעות הלילה (22:00-4:00) מתוכם שני צעירים נהרגו. בשנת 2019 נפגעו בעיר 28 צעירים בלילה, מהם צעיר אחד נהרג, זוהי השנה בה מספרים הנפגעים הגבוה מזה שש שנים בעיר.
רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"
מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, עולה כי בשנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים בשעות הלילה (22:00-4:00) מעל אלף צעירים בגילאי 15-24 בכל ישראל, מהם 23 צעירים נהרגו. מעל מחצית מהצעירים שנפגעו, נפגעו בתחום העירוני – 572 נפגעים.
מבין הנפגעים בתחום העירוני: 74 צעירים (15-24) בירושלים, מספר גבוה מאשר בתל אביב-יפו שבתחומיה נפגעו 56 צעירים בשעות הלילה בשנה זו, בחיפה נפגעו 58. עוד עולה מן הנתונים כי בעשור החולף (2010-2019) נפגעו בתחום העירוני 8,119 צעירים בתאונות דרכים בשעות הלילה, 904 מהם נפגעו בתל אביב, קרוב ל-900 נפגעו בירושלים ו-555 נפגעו בחיפה.
במהלך שנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני 572 צעירים בגילאי 15-24 בשעות הלילה, מתוכם 11 צעירים נהרגו ו-56 נפצעו באורח קשה.
מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה: "הצעירים המבלים בשעות הלילה מצויים בסיכון להיפגע בתאונות דרכים, אבל התאונות האלה הן אינן גזירה משמים וישנן דרכים להילחם בהן ולמנוע אותן. על המדינה מוטלת האחריות לצמצום מספר הנפגעים הגבוהים ולכן משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לדאוג לתחבורה ציבורית יעילה בשעות הלילה, כזו שתאפשר לצעירים להימנע מנהיגה לאחר הבילויים ותעזור להם להגיע הביתה בשלום.
"במקביל חייבת המשטרה להעלות את מספר השוטרים והניידות שבשטח ולהגביר אכיפה ממוקדת למרכזי הבילוי באופן שירתיע את הנהגים הצעירים מנהיגה מסוכנת תחת השפעת אלכוהול, ומלסכן את חייהם ואת חיי יתר משתמשי הדרך. רק באמצעות צעדים חשובים אלה יוכל להצטמצם מספר הצעירים שנפגעים".